יוסי מימן לא מרגיש את המשבר: עלות שכרו עמדה על 756 אלף שקל בחודש

יוסי מימן, יו"ר ומנכ"ל חברת האחזקות אמפל, קיבל אשתקד שכר בשווי של כמיליון דולר, בונוס במזומן בסכום דומה ושאר הטבות מבוססות אקוויטי בשווי של 269 אלף דולר

ההפסדים של חברת האחזקות אמפל פיתוח לא מפסיקים להצטבר, מניית החברה רחוקה מהמחירים לפיהן רכש יוסי מימן את השליטה בה, אך עובדות אלה לא מפריעות למימן, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל אמפל, למשוך מהחברה משכורות-עתק שלא היו מביישות מנכ"לים בכירים במשק הישראלי ובחברות הישראליות שנסחרות בנאסד"ק.

מהדו"ח השנתי שפרסמה אמפל בסוף השבוע האחרון (החברה נסחרת בארה"ב ומדווחת כתאגיד אמריקני) עולה כי עלות שכרו של מימן עמדה אשתקד על 2.4 מיליון דולר (9 מיליון שקל בקירוב) - סכום הרבה יותר ממכובד עבור בעל שליטה, שמכהן כמנכ"ל וכיו"ר בחברה שאכזבה לא מעט את ציבור המשקיעים בה. עלות שכרו של מימן הורכבה משכר בסיס של כמיליון דולר (שכר שאפילו גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, אינו מדגדג), בונוס במזומן בסכום די דומה, והטבה באופציות בשווי של 269 אלף דולר. בנוסף, קיבל מימן הטבות אחרות בשווי של 243 אלף דולר וכך הגיעה עלות שכרו לסכום של 2.4 מיליון דולר.

מימן לא לבד

אך מימן הוא לא היחיד שתוגמל בנדיבות. עלות שכרה של אירית אלוז, סמנכ"לית הכספים, עמדה על 1.4 מיליון דולר (5.5 מיליון שקל או 454 אלף שקל בחודש) ואילו עלות שכרו של יורם פירון, המוגדר כנשיא החברה, עמדה על 163 אלף שקל בחודש.