חמישית מהנהגים מודים כי נהגו לאחר ששתו - מרביתם עשו זאת יותר מפעם אחת

הנתונים עולים מדו"ח שמפרסמת היום עמותת "אור ירוק" שעוסק כולו באלכוהול ונהיגה ; הצעירים מתייחסים באדישות לתופעה

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

הצד האפל של חג הפורים: חמישית מהנהגים מודים כי נהגו לאחר ששתו - מרביתם עשו זאת יותר מפעם אחת. הנתונים עולים מדו"ח שמפרסמת היום עמותת "אור ירוק" שעוסק כולו באלכוהול ונהיגה.

החדשות הרעות עוד יותר הן כי דווקא הצעירים מתייחסים באדישות לתופעה. מסקר שערכה העמותה בנושא עולה כי אוכלוסיית הנהגים הצעירים מפגינה שאננות ועודף ביטחון עצמי בכל הנוגע לנהגים ושתייה. מתשובותיהם ניתן להסיק כי הם מאמינים ביכולתם לנהוג בבטחה גם לאחר שתיית אלכוהול.

הדו"ח מתבסס על סקר שנערך בקרב 500 נשאלים, על מחקרים שעשו בעמותה ועל נתונים שנאספו ממשטרת ישראל ומהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

המשטרה: חצי מיליון בדיקות אלכוהול לנהגים

נתונים מעניינים מתפרסמים גם בנושא המלחמה בנהיגה בשכרות: בשנת 2008, משטרת ישראל ערכה יותר מחצי מיליון בדיקות אלכוהול לנהגים. 30% מ-11,115 כלי רכב שהושבתו בשנה החולפת על ידי המשטרה היו בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

האם קיימת הרתעה נוכח הנתונים? כשליש מהנשאלים מעריכים שיש סיכוי גבוה להיעצר ע"י שוטר וכרבע מעריכים שיש סיכוי גבוה להיעצר לאחר שתיית אלכוהול. עוד עולה כי הצעירים חוששים יותר מהמשטרה. מרבית המרואיינים בעד הגברת האכיפה על נהיגה בשכרות.

"השילוב של נהיגה ואלכוהול הוא קטלני ונחשב כאחת הבעיות החמורות בתחום תאונות הדרכים", אומר שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק. "הגיעה העת כי הטיפול בתופעה קטלנית זו יעלה מדרגה".

"נהגים שיכורים הם נגע ממאיר בקרב אוכלוסיית הנהגים, נגע שאותו חובה על הממסד ועל האזרחים למגר ולהוקיע", מוסיף אבואב. "נהיגה תחת השפעת אלכוהול נעשית מתוך בחירה, נהג שיכור שנוטל חיים אינו עושה טעות אלא הורג במודע".