משרד האנרגיה האמריקני הוריד תחזיתו למחיר הנפט: הזהב השחור ננעל בירידה של 2.9% ל-45.71 דולר לחבית

המשרד מעריך כי מחירו הממוצע של הנפט יעמוד השנה על 42 דולר לחבית, ועל 53 דולר לחבית ב-2010, זאת לעומת תחזית קודמת ל-43 ו-55 דולר לחבית בהתאמה ; קרטל אופ"ק רומז על הפחתה נוספת של התפוקה

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש אפריל ננעל בבורסת הסחורות בניו-יורק, בירידה, לאחר שמשרד האנרגיה האמריקני הנמיך תחזיות והעריך כי מחירו הממוצע של הזהב השחור יעמוד השנה על 42 דולר לחבית, ועל 53 דולר לחבית ב-2010.

בחודש שעבר, משרד האנרגיה העריך כי מחירה של חבית נפט יעמוד השנה על 43 דולר לחבית ועל 55 דולר לחבית בשנה הבאה. הורדת התחזית של המשרד הובילה את החוזים על הנפט להינעל בירידה.

הערכתו של משרד האנרגיה מרחיקה את מחירו של הנפט מה"רף הפסיכולוגי" של 50 דולר לחבית, אליו התקרב מוקדם יותר ורשם עלייה לאורך כל יום המסחר, לאחר שקרטל מדינות אופ"ק רמז על כוונתו להמשיך ולהקטין את היקף התפוקה.

עם זאת, שר הנפט של קטאר, עבדאללה בן חמד אל עטייה אמר כי יש צורך בהסכמה של 100% להפחתת התפוקה הנוכחית לפני שבכלל מדברים על קיצוץ נוסף. "הצעד הראשון הוא לוודא שכולנו מסכימים להקטין את התפוקה וגם עומדים בהתחייבות זו לאורך זמן", הסביר השר הקטארי.

קרטל אופ"ק, האחרי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, הסכים בספטמבר האחרון להקטין את התפוקה ב-500 אלף חביות נפט גולמי ליום - מגמה שהמשיכה באוקטובר ודצמבר, עם החלטה לצמצם את התפוקה ב-1.5 מיליון ו-2.2 מיליון חביות ליום בהתאמה. הצעדים האחרונים הובילו להפחתה כוללת של 4.2 מיליון חביות נפט גולמי ליום.

"הבעיה היא הביקוש לנפט", אמר אל עטייה. "למה שנפיק נפט אם אף אחד לא קונה עונה אותו"?.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באפריל ננעל במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק, בירידה של 2.9% או 1.36 דולר ל-45.71 דולר לחבית.