ביה"ד: מנכ"ל וסמנכ"ל תדיראן טלקום הציעו לעובדים להקים איתם עסק מתחרה

הוציא צו זמני האוסר על יעקב בנתאי ודוד דורון, שהתפטרו מתדיראן, לפנות לעובדי החברה בהצעות ; קבע כי השניים "ניצלו את מעמדם ופנו לעובדים הכפופים להם בניסיון לשכנעם לעשות פעולות שעלולות לגרום נזק למעביד"

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הוציא צו זמני האוסר על מנכ"ל וסמנכ"ל תדיראן טלקום היוצאים, יעקב בנתאי ודוד דורון, לפנות לעובדי החברה בהצעות להתפטר מעבודתם או לחבור אליהם כדי להקים עסק מתחרה. תוקף הצווים הוא עד ה-7 באוגוסט.

בנתאי ודורון, קבע בית הדין, "ניצלו את מעמדם הרם ופנו לעובדים הכפופים להם בניסיון לשכנעם לעשות פעולות שבסופו של יום גרמו או היו עלולות לגרום נזק למעביד, שיאבד חלק מעובדיו".

תדיראן טלקום עוסקת בשיווק ומכירה של מרכזיות תקשורת ומוקדי שירות. היא היתה בבעלות עמית ברגר, שבאוגוסט האחרון מכר אותה לאפקון תעשיות הבורסאית מקבוצת שלמה שמלצר. בנתאי שימש כמנכ"ל עד ספטמבר, ואילו דורון שימש כסמנכ"ל תמיכת הלקוחות עד דצמבר האחרון. הם הודיעו על התפטרותם, אך עדיין נחשבים לעובדי החברה עד תום תקופת ההודעה המוקדמת.

באמצעות עוה"ד גדעון רובין, אייל לוי ומעיין רביד ממשרד רובין-שמואלביץ' טענה תדיראן כי בנתאי ודורון ניצלו את תקופת ההודעה המוקדמת (בה הם מקבלים שכר) כדי לפנות לעובדי החברה בהצעה להתפטר ו/או להקים עימם עסק מתחרה. באמצעות עו"ד אריאל שמר הכחישו השניים את הטענות. אלא שבדיון הודה בנתאי כי פנה לעובדים ודיבר איתם על הקמת חברה מתחרה בתחום התקשורת, אך הפסיק לעשות כן בעקבות ייעוץ משפטי שקיבל.

סגנית הנשיא, השופטת חגית שגיא, קבעה כי די בכך שהעובדים מקבלים עדיין שכר מהחברה כדי שתהיה להם חובת נאמנות כלפיה - "חובה הכוללת איסור חד-משמעי לפנות לעובדי החברה ולנסות לשכנעם לעזוב את עבודתם ולעבור לעבוד בעסק מתחרה. בכך חותרים המשיבים תחת מעבידתם, בעודם משמשים כעובדיה ומקבלים ממנה שכר". (עב' 1669/09).