עוד ישראלית תימחק מה-AIM: פילת מדיה תתמזג עם סינטק מדיה

פילת מדיה, שנסחרת גם בבורסה המקומית, הודיעה אתמול כי סינטק עשויה להגיש הצעת רכש מלאה לפי מחיר של 26.5 פני, כפול מהמחיר בשוק ההון - המניה זינקה היום בלונדון ב-69.2%

זה לא סוד שמשבר האשראי יצר הזדמנויות אין ספור של מיזוגים ורכישות. חברות ציבוריות כפרטיות עם כיסים עמוקים - מי יותר, מי פחות - החלו להפנים שכדי לצלוח את המשבר, כדאי להן לנצל את רמות המחירים הנמוכות לפיהן נסחרות מתחרות שלהן, ולרכוש אותן בטרם גורם אחר ישים עליהן את ידו. כשמדובר בחברות קטנות עד בינוניות, מדובר במהלך עוד יותר פשוט. הסכומים הם נמוכים, העסקאות פחות מורכבות, ואם בחברה המועמדת לרכישה יש בעל מניות דומיננטי אחד, התהליך יכול להפוך לפשוט עוד יותר.

על הרקע הזה מוצאת עצמה חברת פילת מדיה , שנסחרת הן בבורסה המקומית והן בבורסה המשנית של אנגליה (AIM), מועמדת לרכישה, ולא בידי ענקית אמריקנית כי אם בידי עמיתה ישראלית, פרטית, שגודלה די דומה לגודל של פילת מדיה.

פילת מדיה, המפתחת מערכות תוכנה לניהול תהליכי עבודה ברשתות טלוויזיה, הודיעה אמש כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם עם סינטק מדיה, כדי שזו תפרסם הצעת רכש למלוא מניות החברה לפי מחיר של 26.5 פני למניה - כפול מהמחיר בשוק ההון הבריטי - שעומד כיום על 13 פני. "מטרת הצדדים היא לבצע מיזוג בין עסקי החברות", כותבת פילת מדיה בהודעה, אך מדגישה כי אין וודאות שסינטק אכן תפרסם את הצעת הרכש או שדירקטוריון החברה יבחר להמליץ לבעלי המניות לקבל את הצעת הרכש.

כך או אחרת, המחיר שאמורה סינטק להציע לבעלי המניות של פילת מדיה הוא מחיר שקשה לסרב לו, במיוחד בתנאי השוק הנוכחיים. פילת מדיה אמנם ידעה ימים טובים יותר - רק לפני שנה נסחרה החברה לפי מחיר של 43 פני למניה - אך משבר האשראי והחשש מקיצוץ בהשקעות הוניות של לקוחותיה, תחנות טלוויזיה למיניהן, עשו את שלהם והמניה החלה לראות את הדרך מטה. כיום שווייה של החברה הוא 10.5 מיליון דולר, והמחיר בהצעה האמורה משקף לה שווי של 21 מיליון דולר.

מיזוג בין שווים

סינטק מדיה היא, כאמור, חברה ישראלית, הפועלת בתחום דומה לזה של פילת מדיה - פיתוח ושיווק תוכנות לניהול עסקי גופי שידור. החברה הוקמה לפני שמונה שנים ועד כה גייסה 24.5 מיליון דולר, כשבסבב הגיוס האחרון שבוצע לפני שלוש שנים, גייסה עשרה מיליון דולר לפי שווי (לפני הכסף) של 39.6 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את הקרנותAscend Technology Ventures, קרן סקויה קפיטל, וולדן ישראל, פורמולה ויז'ן (שבשליטת דני גולדשטיין), קבוצת קרדן, שמרוק אחזקות וגם גלובסקום מקבוצת פישמן.

לפי נתוני IVC, סינטק מדיה גלגלה בשנת 2006 מחזור הכנסות של 14 מיליון דולר לעומת 12 מיליון דולר בשנת 2005. פילת מדיה, לשם ההשוואה, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2008 עם הכנסות של 12.2 מיליון ליש"ט (16.8 מיליון דולר, ירידה של 6% בקירוב), ועם הפסד נקי של כמיליון דולר לעומת רווח נקי של 361 אלף דולר בקירוב בתקופה המקבילה ב-2007. במילים אחרות, המיזוג בין שתי החברות, לפחות לפי מחזורי המכירה שלהן, נראה כמו מיזוג בין שווים.

סינטק מדיה מעסיקה 140 עובדים בקירוב, בעוד פילת מדיה מעסיקה 220 איש בקירוב. משרדי סינטק מדיה ממוקמים בירושלים ויש לה נציגויות גם בניו יורק, דנבר, טורונטו ולונדון. כמנכ"ל החברה מכהן אמוץ ירדן, שהיה בעברו בכיר בענקית המחשוב IBM. כמנכ"ל פילת מדיה מכהן אבי אנגל, גם הוא בכיר לשעבר בחברת IBM. עולם קטן. *