רשת ABC מהמרת על פיילוטים של סדרות קומיות על המשבר בוול סטריט

הסדרה "מפוטרים", שמתוארת כ"חברים" של העידן שלאחר העידן הגאות הכלכלית, תנסה גם לשווק תוכן שיווקי - של מוצרים זולים כמובן

האם יצליחו האמריקנים לצחוק על המיתון המפחיד ביותר שפקד את ארה"ב בעת האחרונה? האם יצליחו המותגים להשתלב בחגיגת צחוקים שסיכוניה בצדה?

ABC מקווה שהתשובה לשתי השאלות חיובית. רשת הטלוויזיה של וולט דיסני מכינה שתי סדרות קומיות על מרחץ הדמים האחרון בוול סטריט, והמחיר הכבד שהוא גבה מבנקאי ההשקעות, שבעבר נחשב ללוחם אמיץ.

אחת הסדרות הקומיות היא פרויקט ללא שם שבו מככב קלסי גרמר בתפקיד מיליונר מוול סטריט שנפגע קשות מהקריסה הכלכלית, ונאלץ להפוך ל'מר אימא' בבית, ולבלות את זמנו עם בני משפחתו, שאותם כמעט ולא ראה בכלל קודם לכן. הסדרה הקומית השנייה עוסקת בכמה ידידים מדור ה-X שפוטרו ממשרותיהם רמות הדרג בבנק השקעות.

"בפיילוט אנחנו מגדירים אותם כ'בנקאים', אבל אתם תחוו אותם כבנקאים רק בסצנה הראשונה, שנערכת בבנק, ושבה הם מקבלים הודעות פיטורים", אמר פיטר טראוגוט, אחד ממפיקי 'מפוטרים'. "לאחר הסצנה הזאת, הסדרה עוסקת באנשים צעירים שנאלצים לעשות דין וחשבון על החיים שלהם, וששואלים את עצמם: 'האם מה שעשיתי בכלל מצא חן בעיניי? מה בעצם אני רוצה לעשות?'".

להזכיר לאמריקנים את הבעיות הכלכליות שמהן הם רוצים להימלט כשהם מזפזפים בטלוויזיה מהספה שלהם בפריים טיים - על פניו זה נראה מנוגד לכל היגיון רגשי, וזה באמת יוצר בעיה מסוימת. טראוגוט מספר שתחילה סירבה ABC לרעיון סדרת 'מפוטרים', אבל בסוף החודש שעבר, עם החמרת מצב הכלכלה, ולאחר שהמפיק השותף קווין אטן התווה בפרוטרוט גדול יותר את חזונו לסדרה שתהיה מעין 'חברים' של העידן שלאחר הגאות הכלכלית, שינו מנהלי הרשת את דעתם והזמינו את הפיילוט.

עד למועד פרסום הכתבה לא ניתן היה להשיג את תגובתו של אחד ממנהלי השיווק של ABC.

"אי אפשר לפתוח עיתון בלי לקרוא על אנשים שמאבדים את מקומות עבודתם", אמר אטן. הוא הוסיף שכוח המשיכה של הפיילוט לא ייעלם לאחר התאוששות הכלכלה, מכיוון שהסדרה אינה עוסקת במיתון, אלא בהשלכות הפיטורים ממקום עבודה.

"כל מי שפוטר אי פעם יודע שזה נורא, והחוויה נשארת אתך", אמר אטן. "אני פוטרתי מ'תוכנית הלילה המאוחרת עם דייויד לטרמן', ועד היום הזה החוויה ההיא משפיעה על האופן שבו אני מתייחס למקומות עבודה: האופן שבו אני בוחר בהם, במונחים של הדברים שבהם אני יודע שאני מסוגל להצטיין".

תזכורת לדאגות הכלכליות

צילומיהן של שתי תוכניות הפיילוט לא יתחילו לפני אפריל, אבל מפיקי 'מפוטרים' כבר בוחנים דרכים לשלם בסדרה מותגים בעלי כוח משיכה לצרכנים שמתחילים להתמקד במוצרים זולים.

טראוגוט, שעובד בברילסטיין אנטרטיינמנט פרטנרס, שמפיקה גם את הסדרה הקומית 'סמנתה מי?' של ABC, אמר שהסדרה הקומית של כריסטינה אפלגייט יצרה שיתוף פעולה בשלב מוקדם עם מסעדות ברינקר אינטרנשיונל, ושילבה את מזללות צ'ילי באופן כל כך מלא, שכשסמנתה וידידיה קופצים לסניף המקומי שלהם, הם מזמינים במיוחד את מתאבן טקסס צ'יז פרייז. האם ינסו מפיקי הסדרה 'מפוטרים' לשלב מותגי חיפוש עבודה, כגון מונסטר, או רשתות זולות כגון וול-מארט? "יש המון הזדמנויות לזה בסדרה", אמר טראוגוט.

אבל במקביל לכל הזדמנות להבליט מותג חסכוני לשוק הבינוני, יש למותגי יוקרה סיבה טובה לחשוש שהם יוזכרו ב'מפוטרים'. קרוב לוודאי שאזכורים כאלה לא יתאפיינו באהדה יתרה.

"מדובר בסאטירה חריפה על הטיפוס שמייחס כל כך הרבה חשיבות לדבר, באותה המידה שמדובר בסאטירה חריפה על הדבר עצמו", אמר טראוגוט.

סאטירה חריפה על מותגי יוקרה

שני מותגים שזכו לבוז עמוק במיוחד באפיזודת הפיילוט הם סטארבקס וקלובר, מכונת הקפה היוקרתית מנירוסטה, שאותה מכרה קופי אקוויפמנט, חברת ההזנק מסיאטל, תמורת יותר מ-8,000 דולר ליחידה, לחובבי קפה בעלי כיסים עמוקים, לפני שסטארבקס רכשה את המותג עבור סניפיה במארס שעבר.

שני הבנקאים לשעבר, שהפכו למחוסרי עבודה בסכנת עוני, עומדים למכור את הקלובר שלהם באתר הלוחות קרייגליסט, אך מתעכבים - ראשית כדי לגלות בעצמם מה טעמו של ספל קפה שעולה 8,000 דולר.

הם מפעילים את הקלובר, ומכריזים שזה עתה הכינו קפה מ"46 גרם פולי קפה אתיופי בשם 'קוראטי', שנאסף באזור סידמו בדרום אתיופיה, צפונית לאזור ירגצ'פה הידוע. הקפה הוכן תוך 50 דקות בטמפרטורה של 89 מעלות צלסיוס בדיוק".

הם לוגמים קצת קפה, ומחווים את דעתם בפנים חתומות: "לא משהו".