נכט לא לבד: גם גיל שויד הגיש בקשה למכירת מניות צ'ק פוינט תמורת 12.4 מ' ד'

מכר בשלוש השנים האחרונות מניות תמורת סכום כולל של 57.7 מיליון דולר

מגפת המימושים שתקפה את מריוס נכט, סגן יו"ר צ'ק פוינט ואחד משלושת מייסדיה, הדביקה לפני מספר ימים גם את גיל שויד, המנכ"ל והיו"ר. מדיווח שהגישה אתמול ענקית האבטחה הישראלית לרשות לני"ע האמריקנית עולה כי שויד מבקש למכור חבילה של 600 אלף מניות. לפי מחיר המניה הנוכחי - 20.72 דולר - מדובר בשווי מימוש כולל של 12.4 מיליון דולר. צ'ק פוינט, אחת מספינות הדגל האחרונות של ענף הטכנולוגיה הישראלי, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר לאחר שאיבדה בשנה האחרונה 6% בקירוב אך רשמה מתחילת השנה תשואה חיובית של 9% בקירוב.

למען האמת, מניית צ'ק פוינט שומרת על יציבות יחסית, במיוחד בהשוואה למניות טכנולוגיה ישראליות אחרות שנסחרות בנאסד"ק. עם זאת, בשנים האחרונות המניה מסרבת להתרומם (גם טרם משבר האשראי) ומדשדשת סביב אותן רמות לפיהן היא נסחרת כיום.

ובחזרה לשוויד. בדומה לעמיתו נכט, גם שויד מקפיד מדי פעם להמיר מניות למזומן, ולעיתים מדובר באופציות שמועד פקיעתן קרוב ושויד בוחר לממש את המניות כדי לשלם את תוספת המימוש. לכן, סכום המימוש לעיל הוא ברוטו, לפני תשלום תוספת מימוש (אם יש כזו) ולפני תשלום מס כפי הנדרש ממנו.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה, כי שויד מימש בשלוש השנים האחרונות מניות צ'ק פוינט תמורת סכום כולל של 57.7 מיליון דולר (משהו כמו 242 מיליון שקל). לפי הדו"ח השנתי שהוציאה צ'ק פוינט לפני מספר ימים, לשויד יש אחזקה של 15.6% בחברה (694 מיליון דולר), ואילו לנכט יש אחזקה של 9.6% (427 מיליון דולר). בשני המקרים, מדובר בשיעורי אחזקה שנכונים לתום השנה הקודמת ואינם לוקחים בחשבון את בקשות המכירה של השניים שהוגשו השנה. בנוסף, אחזקות השניים כוללות אופציות שעדיין לא מומשו ושלחלקן יש מחיר מימוש הגבוה משמעותית ממחיר המניה בשוק ההון.

מלבד שויד ונכט, בעל עניין נוסף בחברה היא חברת הקרנות פרנקלין משאבים, לה יש אחזקה של 11.1%, ואילו למשקיע מוסדי שעונה לשם Ameriprise Financial יש אחזקה של 6.7%, ולמשקיע אחר בשם Friess Associates יש אחזקה של 5.2%.

צ'ק פוינטצ'ק פוינט