אי סרוב גורלי

במקרה של ד"ר סרוב, ביהמ"ש ביקש לשגר מסר: צריך למגר את הרפואה השחורה

ד"ר ג'קי סרוב, מנהל המיון הפנימי באיכילוב ומי שנחשב ל"רופא של הסלבריטאים", מכה על חטא על שהסכים לקבל מהעבריין אסי אבוטבול 3,000 שקל. קידום התורים והטלפון המיותר למשטרה עלו לו ב-15 חודשי מאסר בפועל פלוס קלון. "עשו לי משפט ראווה", הוא טען בתגובה לעונשו.

עונשו של סרוב אינו חמור בהתחשב בכך שמדובר בעבירת שוחד, שהעונש המרבי עליה הוא 7 שנות מאסר. הוא אולי מעט חמור ביחס למקרי שוחד "קלים" אחרים, אבל בית המשפט ביקש לשגר כאן מסר ברור: צריך למגר את הרפואה השחורה. "במציאות הישראלית, מתן שוחד לרופא בשירות הציבורי, וקידום הטיפול בחולה נותן השוחד, גורעים מזכויותיו של חולה אחר". העונש מפתיע רק בגלל סכומי השוחד הנמוכים יחסית (במונחים של סרוב), אבל כדברי השופטת הסכום אינו חזות הכל, והנסיבות חמורות נוכח מעמדו של סרוב והעובדה שהשתמש בכספי השוחד לצרכיו היומיומיים.

כדאי לזכור דבר נוסף: סרוב העדיף לנהל משפט. ד"ר אורי ריחני, מנהל מחלקת העיניים בבית החולים בנהריה, הורשע ב-12 מקרי שוחד בהם קיבל מחולים 144 אלף שקל תמורת קידום תורים. אבל ריחני סגר עסקת טיעון, שלפיה עונשו ינוע בין 9 חודשי מאסר ל-6 חודשי עבודות שירות. וזה לא בגלל שמשפטו מתנהל בצפון, זה עניין של ניהול סיכונים. תשאלו את אברהם הירשזון, שכולם מסביבו סגרו עסקאות טיעון והוא היחיד שנותר במשפט, וממשיך להיאבק על חפותו. רק תוצאת משפטו תעיד אם הימר נכון.