לראשונה זה 5 עשורים הורידה S&P את דירוג האשראי המירבי ל-GE ל"+AA"; אופק הדירוג נותר "יציב"

בדצמבר הודיעה סוכנות הדירוג S&P כי ישנו סיכוי של 1 ל-3 לחברה אבד את הדירוג המירבי במהלך השנתיים הקרובות ; ההפחתה מהווה פגיעה במעמדו של מנכ"ל החברה, ג'פרי אימלט ; למרות ההורדה המניה מזנקת ב-8.5% ומובילה את השוק לעליות

לראשונה מזה 50 שנה מאבדת, ג'נרל אלקטריק, GE את רמת הדירוג המירבי. היום (ה') הורידה סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של קונצרן הענק האמריקני ג'נרל אלקטריק ל"+AA" לעומת הדירוג המירבי "AAA".

אופק הדירוג ארוך הטווח נותר "יציב". סוכנות הדירוג הסבירה את ההפחתה בעקבות המיתון הגלובלי אשר פגע בהכנסות וחשף את החברה לסיכונים פוטנציאליים.

ההפחתה מהווה פגיעה במעמדו של מנכ"ל החברה, ג'פרי אימלט, אשר אמר בינואר האחרון כי " GE מייצרת מספיק הכנסות על מנת להצדיק את הדירוג כמו גם את הדיבידנד השנתי". חודש לאחר מכן הוא הוריד את התשלום לבעלי המניות לראשונה מאז 1938, במהלך שצפוי לחסוך לחברה כ-9 מיליארד דולר לשנה.

אובדן הדירוג המירבי שהיווה סימן לכך שהמניה כבר אינה נמנית עם קומץ של חברות ברחבי העולם הנחשבות לחזקות ביותר וליציבות ביותר.

בדצמבר הודיעה סוכנות הדירוג S&P כי ישנו סיכוי של 1 ל-3 לאבד את הדירוג המירבי במהלך השנתיים הקרובות. S&P שמרה על אופק דירוג "שלילי" ל-GE לאחר שהחברה הודיעה על הפחתת הדיבידנד.

גם סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הוסיפה בחודש ינואר את החברה לרשימת הבחינה שלה, ולאחר קיצוץ הדיבידנד הודיעה הסוכנות כי היא ממשיכה ללמוד את מצבת החובות של GE וכי תשקול הורדת דירוג מהדירוג המירבי הניתן לה כיום העומד על Aaa.

החברה היתה תחת מתקפה של המשקיעים והאנליסטים בשוק על רקע חוסר השקיפות בזרוע הפיננסים של הקונצרן, GE קפיטל. המשקיעים חוששים כי זרוע זו, אשר כבר מתמודדת כיום עם עלייה בחדלות פירעון בתחום כרטיסי האשראי וכן עם 4 מיליארד דולר שלא יוכרו בשל ירידת ערך נכסים, תצטרך לקבל הון נוסף מעבר למה שצפתה GE.

מניית GE נסחרה מתחת ל-6 דולר ב-4 במארס. הרמה הנמוכה ביותר מאז 1991, בעוד שמחירם של חוזי ההחלף על החוב המהווים הגנה מפני אפשרות של אי-עמידה בהתחייבויותיה - זינק.

למרות הורדת הדירוג בולטת הערב המניה בוול סטריט בעלייה חדה של כ-8.5% לרמה של 9.2 דולר למניה. ומובילה את השוק לעליות לאחר פתיחה שלילית.