נומוניקס ממשיכה לקצץ: תפטר 100 עובדים - כ-8% - ותשבית המפעל בפסח

בהמשך להפחתה במספר המשמרות לעובדים, השבתה של המפעל בקריית-גת בסופי שבוע, הדממה למשך שבוע בחודש פברואר, ופיטורי עובדי קבלן

הקשיים בשוק הזיכרונות מאלצים את יצרניות השבבים להמשיך במאמצי ההתייעלות. אחרי שבשבוע שעבר הודיעה חברת ספנשן על פשיטת רגל, אין זה מפתיע שכעת מבצעת המתחרה הגדולה - נומוניקס - קיצוצים. החברה עתידה לפטר כ-100 עובדים מתוך 1,300 עובדיה בישראל, בהמשך להפחתה במספר המשמרות לעובדים, השבתה של המפעל בקריית-גת בסופי שבוע, הדממה למשך שבוע בחודש פברואר, ופיטורי עובדי קבלן.

צעדי ההתייעלות יכללו גם הדממה של המפעל לשבוע נוסף, הפעם בחול המועד פסח. בינתיים, לא ידוע על מהלכים נוספים, אבל בהתחשב בתנאי השוק, ייתכן והחברה תיאלץ בעתיד הקרוב לבצע קיצוצים נרחבים יותר.

נומוניקס, שיצאה לדרך לפני כשנה לאחר ספין-אוף של פעילות זיכרונות ה-NOR Flash (המאפשרים שמירה והרצה של קובצי הפעלה, בניגוד לנתונים) מאינטל ומ-STMicroelectronics, ניסתה עד כה להימנע מפיטורי עובדים. אלא ששיחת הוועידה הרבעונית שקיים מנכ"ל החברה, בראיין הריסון, הבהירה כי החברה תיאלץ לבצע קיצוצים גם בכוח האדם בפעילות העולמית. נציגות החברה בישראל היא מפעל ה-FAB 18 של אינטל לשעבר, שהפך ל-FAB 1 של נומוניקס.

כמו בשוק הזיכרונות, גם בשוק ה-NOR סובלות החברות הפעילות מירידה חדה בביקושים ובמחירים, ומנגד נתקלות בקושי לגיוס כספים למימון הפעילות. מלבד ספנשן, גם יצרנית זיכרונות ה-DRAM, קימונדה, הודיעה על פשיטת רגל. נומוניקס היא מובילת שוק ה-NOR וככזו תנסה בזמן הקרוב להתרכז בנטילת נתח השוק מספנשן, מספר 2 בשוק, שתתקשה בוודאי בזמן הקרוב במגעים עם הלקוחות.

מנומוניקס נמסר בתגובה כי "המשבר הכלכלי אשר פוקד את השווקים בעולם, משפיע על נומוניקס כמו על כל חברה אחרת בתחומי התעשייה השונים. כמו כולם, גם אנו מנהלים את הוצאותינו בזהירות. איננו מספקים אומדנים או נתונים לגבי צעדינו".