בית צור-שמיר בתל-אביב נמכר למשקיע זר תמורת יותר מ-34 מיליון שקל

בניין המשרדים בית צור-שמיר, בן ה-19 שנה, מתנוסס לגובה של 11 קומות מעל שתי קומות מרתף וקומת קרקע מסחרית ; שטחו הכולל מסתכם ב-4,300 מ"ר בנוי

בית צור שמיר שבפינת הרחובות קרליבך ולינקולן בתל אביב נמכר למשקיע זר, כך נודע ל"גלובס". קבוצת צור שמיר, שבשליטת משפחת שנידמן, מכרה את הבניין תמורת יותר מ-34 מיליון שקל.

בניין המשרדים בית צור שמיר, בן ה-19 שנה, מתנוסס לגובה של 11 קומות מעל שתי קומות מרתף וקומת קרקע מסחרית. שטחו הכולל מסתכם ב-4,300 מ"ר בנוי.

קבוצת צור שמיר העמידה את הבניין למכירה בסוף ינואר בסכום של 30 מיליון שקל.

בבניין זה ישבו החברות בנות של קבוצת צור שמיר עד שעברו בשנת 2006 למגדל אדגר שבפינת הרחובות אפעל והקידמה בקריית אריה שבפתח תקווה. מגדל אדגר, בן ה-21 קומות בשטח כולל של 25 אלף מ"ר, נבנה בשנת 2005 על ידי החברה בת, אדגר השקעות ופיתוח, שהיא זרוע הנדל"ן של צור שמיר. במגדל זה הושכרו בין היתר 11 קומות לחברת ביטוח ישיר שבבעלות צור שמיר ושמה מתנוסס על הבניין. גם ביטוח ישיר פעלה בבית צור שמיר לפני מעבר הקבוצה.

משפינתה קבוצת צור שמיר את הבניין ברחוב קרליבך בתל אביב היא השכירה בו שטחים לחברות אחרות, בין היתר חברות ביטוח ומשרדי עורכי דין. היום מושכר הבניין בתפוסה מלאה והוא מנוהל על ידי החברה בת, אדגר.

קבוצת צור שמיר פועלת ועוסקת בתחום הפיננסים, כולל ביטוח, בית השקעות ואשראי צרכני וכן בתחום הנדל"ן המניב למשרדים, לרבות ייזום והשבחת נכסים.

מכירת בית צור שמיר איננה המימוש הראשון שמבצעת קבוצת צור שמיר בחודשים האחרונים. לפני ארבעה חודשים מכרה החברה בת, אדגר, את חלקה, שעמד על 50%, בבניין מניב ברחוב המסגר בתל אביב תמורת 23.4 מיליון שקל. הרוכשת היתה קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן, בניהולם של אלי בן חמו (לשעבר מנכ"ל מבטחים החדשה) ויצחק סלע. בניין זה, ששטחו 4,270 מ"ר, מושכר בתפוסה מלאה לשמונה שוכרים מתחום הפיננסים, הבריאות, הביטוח והתובלה.

בחודש שעבר דיווחה החברה הבת, ביטוח ישיר, כי היא מוכרת את חלקה (50%) בחברת Intouch Insurance לחברת RSA תמורת כ-70 מיליון אירו.