נילסן: גולשים מקדישים יותר זמן לרשתות חברתיות מאשר לדואר אלקטרוני

כ-10% מהזמן שאנשים מבלים בגלישה באינטרנט מוקדש לאתרי רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ומייספייס

גולשי האינטרנט מבלים יותר זמן באתרי רשתות חברתיות מאשר בחשבונות הדואר האלקטרוני שלהם, כך עולה מסקר שערכה חברת המדידות והסקרים נילסן. כ-10% מהזמן שאנשים מבלים בגלישה באינטרנט מוקדש לאתרי רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, מייספייס ודומיהם. נתון זה מציב את אתרי הרשתות החברתיות במקום הרביעי במדד הפופולריות של האתרים ברשת, כאשר אתרי החיפוש המקוון הם הפופולריים ביותר, ואחריהם אתרי תוכנה ואתרי תוכן.

"למרות ששני שלישים מהגולשים באינטרנט רשומים ברשתות חברתיות, אין האטה במגמה ההתרחבות של אתרים אלו", אומר מנכ"ל נילסן אונליין, ג'ון ברבנק.

על-פי הסקר, דקה אחת מכל 11 דקות גלישה באינטרנט מוקדשת לאתרי רשתות חברתיות. במהלך 2008 בילו הגולשים 265 מיליארד דקות באתרי רשתות חברתיות, מדובר בעלייה של 65% לעומת השנה שקדמה לה.

אתר הרשת החברתית הפופולרי ברשת, פייסבוק, נהנה מגידול חד במשך הזמן שהגולשים מבלים בו. משתמשי האתר בילו 20.5 מיליארד דקות בגלישה בו ב-2008, גידול של 566% לעומת 2007. הסקר גם מצא גידול של 5% בכמות האנשים המשתמשים ברשתות חברתיות.

המדינה בה הרשתות החברתיות הן פופולריות במיוחד היא ברזיל, בה 80% מהאזרחים המחוברים לאינטרנט משתמשים בקביעות ברשת חברתית כלשהי. הפופולריות של אתרי הרשתות החברתיות משתנה בהתאם למדינה בה מתגוררים הגולשים. כך פייסבוק, אתר בו מבקרים 108.3 מיליון גולשים, הוא גם הפופולרי ביותר בשווייץ, באיטליה, בבריטניה ובצרפת. מייספייס, לעומת זאת, הוא האתר הפופולרי ביותר בארה"ב, וביפן מעדיפים הגולשים את האתר המקומי Mixi. עולם הרשתות החברתיות לא שייך לצעירים - הגידול המרשים ביותר בפופולריות של פייסבוק נרשם בקרב גילאי 35-49. מספר הגולשים בגילאים 50-64 שהצטרפו לפייסבוק בשנה האחרונה הוא כפול ממספר המצטרפים שגילם פחות מ-18.