טענה לקיפוח: בקשה לתביעה ייצוגית ב-73 מ' ש' נגד כור ודסק"ש בשל הנפקת זכויות בכור

בתביעה נטען כי הנפקת הזכויות שביצעה כור בנובמבר 2008, שיא המשבר, קיפחה את בעלי המניות של כור מקרב הציבור ונעשתה לתועלתם של בעלי השליטה ובכללם דסק"ש ; דסק"ש בתגובה: אין בסיס לתביעה

היום (א') צפויה לפרסם את דו"חותיה חברת כור תעשיות, אך עוד בטרם פורסמו התוצאות הכספיות של החברה מפרסמות הבוקר החברות אי.די.בי. פיתוח , דיסקונט השקעות וכור שבשליטת נוחי דנקנר כי הוגשה תובענה ייצוגית כנגד חברת דסק"ש (שלה כ-63% מכור)וכנגד דירקטורים ומנכ"ל כור, בקשר עם הנפקת זכויות בכור. התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בירושלים על-ידי בעל מניות של כור. היקף התביעה הייצוגית כ-73 מיליון שקל.

בתביעה נטען בעיקר כי הנפקת הזכויות שביצעה כור בנובמבר 2008 קיפחה את בעלי המניות של כור מקרב הציבור ונעשתה לתועלתם של בעלי השליטה בכור ובכללם דסק"ש, וכי בקבלת ההחלטה על ביצוע הנפקת הזכויות פעלו דירקטורים של כור בניגוד עניינים. נזכיר כי בהנפקת זכויות זו גויסו כ-600 מיליון שקל. נציין כי במועד ההנפקה היה שרוי השוק בעיצומו של המשבר הכלכלי.

הקבוצה אותה מבקש התובע לייצג היא כל בעלי מניות כור בעת הנפקת הזכויות שאינם נימנים עם קבוצת בעלי השליטה בכור, אשר לא מימשו את זכותם לרכוש מניות בהנפקת הזכויות וכן בעלי המניות האמריקנים שלא התאפשר להם לממש זכויות לרכישת מניות כור בהנפקת הזכויות.

אם תאושר התובענה כייצוגית, הסעדים המבוקשחים על-ידי התובע הם כי דסק"ש תעמיד לקבוצה המיוצגת קרוב ל-4 מיליון מניות של כור שדסק"ש רכשה בהנפקת הזכויות מעבר לחלקה היחסי בהנפקת הזכויות, כך שכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת יכול לרכוש חלק יחסי מהמניות האמורות בתמורה ל-37.29 שקל למניה, ואם הדבר אינו אפשרי - לחייב את הנתבעים לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בסכום של 68.24 שקל למניה. לחלופין לחייב את הנתבעים לפצות את חברי הקבוצה בסך כולל הנאמד על-ידי התובע בכ-73 מיליון שקל.

דסק"ש סבורה כי אין בסיס לתביעה ובכוונתה להתגונן נגדה בתקיפות.