הבנק הבינלאומי מייקר החל מאפריל את דמי-המשמורת לניירות ערך מקומיים וזרים ולקרנות הנאמנות

העמלה עבור תיק ניירות-ערך ישראליים תעמוד על 0.75% ; ההתייקרות לא תכלול את יובנק, ואת הבנקים אוצר החייל ומסד ; במקביל, תוזל עמלת אי-ביצוע קנייה ומכירה של ניירות-ערך

הבנקים ממשיכים לייקר את העמלות. הבוקר (א') הודיע הבנק הבינלאומי בניהולה של סמדר ברבר צדיק על שינויים בעמלות של פעילות בניירות-ערך. השינויים יכנסו לתוקף ב-1 באפריל ויכללו גם את בנק פאג"י אך לא את יובנק, אוצר החייל ומסד. תיק ניירות הערך של לקוחות הבינלאומי עמד בסוף ספטמבר 2008 על 133.5 מיליארד שקל ולכן ההתייקרות בעמלות תגדיל את הכנסות הבנק בסכום המוערך ב-70 מיליון שקל.

עמלת דמי ניהול פיקדון ניירות-ערך וקרנות נאמנות (דמי משמורת) בישראל התייקרה ב-10.3%. שיעור העמלה יעמוד מעתה על 0.75% מהתיק בהשוואה ל-0.68% עד עתה. עמלת דמי ניהול פיקדון ניירות ערך וקרנות נאמנות (דמי משמורת) זרים התייקרה ב-11.4%. שיעור העמלה יעמוד מעתה על 0.78% מהתיק בהשוואה ל-0.70% עד עתה.

עמלות דמי ניהול חשבון ניירות-ערך התייקרו בשיעור זהה גם בתעריפון ליחידים ועסקים קטנים וגם בתעריפון לתאגידים והן נגבות מהלקוח מדי רבעון בחודשים ינואר, אפריל יולי ואוקטובר. במקביל הוזיל הבינלאומי את עמלת אי-ביצוע קנייה/מכירה של ניירות ערך מסיבה התלויה בלקוח ב-37.5%. העמלה תעמוד כעת על 25 שקל במקום 40 שקל לכל פעולה שלא בוצעה, בין אם מדובר בניירות ערך ישראליים או זרים.

עמלת דמי משמורת היא אחת העמלות המקוממות ביותר שכן בעידן הממוחשב לבנקים אין עלות אמיתית בשמירת ניירות הערך. לאור זאת שינו הבנקים בשנים האחרונות את שם העמלה מדמי משמורת לדמי ניהול חשבון ניירות ערך. העמלה קפצה בשנתיים האחרונות במרבית הבנקים משיעור של 0.5% לשיעור של 0.6%-0.7% ומעלה כלומר ב-20%-40%.