ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים דורש לעדכן את שכר משרדי התכנון

טוענים: התעריפים נמוכים ב-50% משאר העולם, ומבריח סטודנטים מהפקולטות; האוצר: אין מקום בעת הזו לתוספות שכר

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים תובע ממשרד החשב הכללי במשרד האוצר לעדכן את שכרם של משרדי התכנון המבצעים עבודות עבור משרדי הממשלה. במכתב שנשלח טוען הארגון, כי התעריפים הנהוגים בישראל נמוכים ב-50% מהנהוג בעולם, וכי השכר הנמוך מבריח את הדור החדש של המהנדסים. הארגון, במסמך שנשלח למשרד החשב הכללי, טוען כי בשנים האחרונות נשחק שכרם של המהנדסים והיועצים ההנדסיים המספקים שירותים למשרדי הממשלה בעשרות אחוזים.

ממלא מקום יו"ר הארגון, המהנדס שמואל אנגל, אמר כי תעריף שעת עבודה של משרד תכנון עלה מאז 2003 ב-6.4% בלבד, בעוד מדד ענף הבנייה, המייצג את היקף העבודות המטופלות על-ידי המהנדסים והיועצים, עלה מאז ב-27%.

במכתבו מזהיר הארגון מפני הסכנות שיוצרת מדיניות השכר הנמוך והשפעתה הישירה על התרוקנותן של הפקולטות להנדסה. "כל תוכניותיה של המדינה להתגבר על המשבר הכלכלי בעזרת השקעות בתשתיות ובפיתוח יתנפצו מול המחסור באנשי מקצוע", נכתב.

משרד האוצר מסר, כי "תעריף מתכננים בעבודות הבינוי עודכן בסוף שנת 2006 בכ-6.5%, לאחר עבודת מטה מקיפה שבוצעה בנושא. עדכון התעריפים נבחן שוב לאחרונה, והוחלט להותיר את התעריפים על כנם. אנו סבורים שאין מקום בעת הזו לתוספות שכר". *