UBS חתכה את מחיר היעד של אפ"י פיתוח ב-40% ל-2.7 דולר - והוא עדיין גבוה פי 3.14 משער המניה

מחיר היעד החדש נקבע על 2.7 דולר בבורסה הראשית בלונדון, לעומת שער נעילה של 86 סנט בלבד ; "הביקושים הפוחתים והיחלשות הרובל יביאו לדמי שכירות נמוכים יותר"

קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב (74.8%) מתקשה להתרחק מאור הזרקורים. לאחר שפרסמה אזהרת רווח בשבוע שעבר ממנה עלה כי תציג ב-30 בחודש את ההפסד הרבעוני הגדול אי-פעם לחברה ישראלית ברבעון שסיים את 2008, לאחר שנודע כי החברה הבת, אפריקה נכסים , מנהלים שוב מגעים למכירת הקניונים סביונים ורמת אביב והפעם למליסרון , ולאחר שאפריקה מגורים , חברה בת אחרת, דיווחה על התאוששות מרשימה במכירת דירות בפברואר שלא לוותה בהודעה תואמת לבורסה, מגיע תורה גם של אפ"י פיתוח .

UBS, "הבנק השוויצרי המאוחד", אם תרצו, חתך ביום שישי האחרון את מחיר היעד של מניית אפ"י פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה ברוסיה, ב-40% ל-2.7 דולר - והוא עדיין גבוה פי 3.14 משער המניה. מחיר היעד החדש למניה הנסחרת בבורסה הראשית בלונדון נקבע על 2.7 דולר, לעומת שער נעילה של 86 סנט בלבד. המניה זכתה לחדשות מאכזבות נוספות, לפיהם ממשלת רוסיה גנזה תוכנית לרכישת נדל"ן למגורים בהיקף של 2.8 מיליארד דולר.

"הביקושים הפוחתים והיחלשות הרובל יביאו לדמי שכירות נמוכים יותר", הם מציינים, ומזכירים לחיוב את המאזן החזק של החברה שבשליטת אפריקה ישראל. הנימוק לסקירה המועדכנת, ימים ספורים בלבד לפני דו"חות החברה שיתפרסמו ביום שלישי השבוע, הוא החלטת החברה להתמקד בשלושה מיזמים פעילים מרכז הקניות Tverskaya Zastava, קניון רוסיה במוסקבה והפרוייקט המשולב לדיור, משרדים ומלון Ozerkovskaya, נוסף על 6 נכסים שבנייתם הושלמה. ההוצאות ההוניות לשלושת המיזמים בפיתוח מוערכות על-ידי החברה ב-561 מיליון דולר, 435 מיליון דולר מתוכם בשנה וחצי הקרובות.

בבנק השוויצרי נוקבים בשלושה סיכונים האורבים לחברה הישראלית-רוסית, ונוסף על היחלשות הרובל והירידה בביקושים הם מצביעים גם על היתכנות לחידוש המו"מ על קווי אשראי למיזמים הסגורים של החברה. הם מעריכים כי שיעורי השכ"ד יפחתו ב-30% בשנת 2009 (במונחים דולריים) ובשיעור דומה בעלויות הבניה.

עם פרסום הדו"חות מחרתיים, תפרסם אפ"י פיתוח גם הערכת שווי לנכסיה באמצעות חברת השמאות JLL "שאנו צופים כי תהיה נמוכה משמעותית מהערכת השווי הנכסי הנקי (NAV) שגזרה ערך למניה של 12 דולר למניה.

AFI DevelopmentAFI Development