שלי נרקיס: אחליף את כל המנהלים באמבלייז, אלי רייפמן ייפה את כוחי להצביע במקומו

נרקיס, שמניותיו של רייפמן באמבלייז (15.3%) משועבדות לטובתו בשל חוב של כ-20 מיליון דולר, מבקש מביהמ"ש להבהיר האם צו איסור הדיספוזיציה במניותיו של רייפמן כולל איסור להצביע באסיפה הכללית

"מלך השוק האפור", שלי נרקיס, מסיר את המסך בכל הנוגע לפעילותו בחברת אמבלייז , שייסד אלי רייפמן. נרקיס, שמניותיו של רייפמן באמבלייז (15.3%) משועבדות לטובתו בשל חוב של כ-20 מיליון דולר, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להבהיר האם צו איסור הדיספוזיציה במניותיו של רייפמן כולל איסור להצביע באסיפה הכללית.

יש לציין כי לנרקיס אין כל מעמד בתיק, ולפיכך קיימת סבירות גבוהה כי בקשתו תימחק על הסף. אלא שנרקיס צירף לבקשה תצהירים שלו ושל רייפמן, החושפים את הנעשה מאחורי הקלעים. מתברר כי רייפמן ייפה את ידיו של נרקיס להצביע במקומו בישיבת האסיפה הכללית שנקבעה ל-18 במארס.

הנושא היחיד שעל סדר יום האסיפה הוא החלפת כל המנהלים באמבלייז, ובחירתם דירקטורים מתוך האישים הללו: איתן אלדר, רועי גיל, ג'ון נוקל, דונלד סטורם, ליאור טל ואורית ברזילי.

נרקיס מצהיר בבקשתו כי הוא "מעוניין לקיים את החלפת המנהלים בדחיפות המירבית, באופן שיובטח החזר חובות ככל שניתן. מדובר באסיפה מהותית שגם אני וגם בעל מניות אחר באמבלייז ביקשו את קיומה ומועדה נקבע לתאריך האמור".

נרקיס מוסיף, כי "לאמבלייז כ-7,000 בעלי מניות אחרים, ואם לא יצביע רייפמן בשל התחייבותו כלפיי, הן ביחס לחובו והן ביחס לקיום ההצבעה - עלול להיגרם נזק לעתיד וליציבות החברה עקב חוסר הוודאות המתמשך לחברה ולעובדיה".

גורמים המקורבים לחברה תהו על הצהרת הכוונות של נרקיס, שמשמעותה לכאורה היא רצונו להשתלט על החברה כדי לרוקן אותה מנכסיה, בכך שמנהליה החדשים יפעלו בניגוד לטובתה.

כזכור, באמבלייז מתנהל מאבק שליטה כאשר ההערכות הן כי רייפמן מנסה למכור את מניותיו לאיתן אלדר ורועי גיל, חבריו משכבר הימים, כדי לכסות את חובו כלפי נרקיס. קרן הגידור CCM ביקשה למנות לרייפמן כונס נכסים ולהכריזו כפושט-רגל, בטענה כי הוא חייב לה 29 מיליון שקל. השופטת אלשיך הסתפקה בצו האוסר על רייפמן למכור את לשעבד את מניותיו.

כעת מתברר כי רייפמן נאלץ לפעול לפי הוראותיו של נרקיס, אחרת לא ברור למשל מכוח מה ביקש נרקיס לזמן את האסיפה הכללית, ומדוע רייפמן מצרף את הסכמתו לבקשת נרקיס.

חוות-דעת שקיבל רייפמן מעוה"ד דורון אפיק ושלומי תורג'מן, וכן מפרקליטיו בהליך מול CCM, קובעות כי הוא אינו יכול להצביע באסיפה הכללית נוכח הצו. באמצעות עו"ד ישי בית-און שיגר נרקיס מכתב התראה תמוה לעוה"ד אפיק ותורג'מן, בדרישה שיחזרו בהם מחוות-הדעת הרשלנית כלשונו, אחרת יתבע מהם את הנזקים שהיא תגרום לנרקיס.