עובדי קופ"ח כללית מאיימים: שביתה כללית בתוך שבוע

זאת לאחר שההסתדרות אישרה בעניינם סכסוך עבודה ; העובדים, בהנהגתו של פרוספר בן חמו, לא מסתפקים בתוספת שכר של 5% שהושגה עבור כלל עובדי המגזר הציבורי

15 אלף עובדי המנהל והמשק של שירותי בריאות כללית, מאיימים לפתוח בשיבושים עד לכדי שביתה כללית בכל המרפאות ובתי החולים של הכללית בעוד כשבוע, זאת לאחר שההסתדרות אישרה בעניינם סכסוך עבודה.

העובדים, בהנהגתו של פרוספר בן חמו, לא מסתפקים בתוספת שכר של 5% שהושגה עבור כלל עובדי המגזר הציבורי, וטוענים כי על הנהלת הכללית לקבוע מחדש את הגדרת התפקידים של עובדי המנהל והמשק. לטענתם, הכללית לא ביצעה מזה עשור הגדרה מדויקת של תפקידי העובדים, למרות שנכנסו טכנולוגיות חדשות שמשמעותן מטלות נוספות על העובדים. על כל מטלה חדשה או על חלק מהן, לשיטת העובדים, יש לתגמל את העובדים בהתאם.

בהנהלת הכללית, בראשות המנכ"ל אלי דפס, טוענים כי מכלול התוספות שדורשים העובדים נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה, וכי זהו העיתוי הגרוע ביותר להעלות דרישות שכאלה. המשבר הכלכלי אמנם לא משפיע ישירות על הקופה, אך בהחלט ייתכן כי הממשלה שתקום תבקש להמשיך עוד יותר בקיצוץ תקציבי קופות החולים כחלק מההתמודדות עם המשבר. גם פסיקת בוררות הרופאים, שקבעה לאחרונה תוספת שכר של 24% עבור ציבור הרופאים, לא מוסיפה נחת להנהלת הכללית. בקופה מוסיפים כי כלחריגה מעבר לתוספת של 5% מחייבת אישור של הממונה על השכר במשרד האוצר, ומדגישים כי שיבושים כאלה ואחרים לא ישפיעו על ניהול המו"מ מול העובדים.

נציגי העובדים טוענים להגנתם כי ערב החתימה על ההסכם במגזר הציבורי הם הודיעו למנכ"ל הכללית וליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי לא יהיו מחוייבים לשום סעיף בהסכם, לרבות סעיף ה"שקט התעשייתי" כל עוד לא יקבעו מחדש הגדרות התפקידים לעובדי המנהל והמשק. לדברי העובדים, כבר שנה שלמה שמתנהלים דיונים בעניין מול הנהלת הקופה, אולם עולה הרושם כי היו אלה "דיונים עקרים שנועדו למשיכת זמן".