מחסני השוק מצמצמת את העסקה עם רשת כדורי: רכשה רק 3 סניפים במקום 7

בתוך כך מתנהל קרב משפטי על הסניף של רשת כדורי ברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן, שאמור היה להימכר לרשת יינות ביתן

רשת מחסני השוק לא תרכוש את מלוא הבעלות על רשת כדורי, והיא רכשה רק 3 סניפים מתוך 7 הסניפי של כדורי. מחסני השוק ובעלת השליטה ברשת כדורי, א.א.א. שקד, הגיעו להבנות, לפיהן תשלם מחסני השוק לשקד פיצוי בגין שינוי וצמצום העסקה בין הצדדים.

בתווך, מתנהל קרב משפטי על הסניף של רשת כדורי ברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן. בנובמבר 2008 חתמה כדורי על הסכם למכירת הסניף שברחוב ז'בוטינסקי לרשת יינות ביתן, תמורת 2.5 מיליון שקל. מדובר בסופרמרקט שכונתי בגודל של 400 מ"ר שמניב פדיון שנתי של כ-14 מיליון שקל.

אולם ימים ספורים לאחר החתימה על ההסכם, חתמה כאמור רשת כדורי על הסכם מנוגד ולפיו היא מוכרת את מלוא הבעלות על 7 סניפיה ובכלל זה את הסניף אשר נמכר כבר ליינות ביתן, לרשת מחסני השוק. במחסני השוק, טוענים כי למחסני השוק לא היתה כל ידיעה אודות ההתקשרות הנוגדת בין כדורי ליינות ביתן, והיא קיבלה פנייה משפטית לצו מניעה מיינות ביתן רק לאחר שתפסה חזקה על הסניף ותלתה שלטים על הפתיחה הצפויה.

רשת יינות ביתן עתרה באמצעות עו"ד אשר אפריאט, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, וביקשה צו מניעה לפיו ייאסר על רשת כדורי להתקשר עם מחסני השוק בעסקה נוגדת. העתירה נסגרה בסופו של דבר בהסדר פשרה בין שקד השקעות לבין רשת יינות ביתן, לפיה רשת כדורי תשלם ליינות ביתן סכום של 231 אלף שקל, כפיצוי.

רשת כדורי, היא בבעלות א.א.א. שקד השקעות. הרשת מנתה ערב החתימה על ההסכמים למכירתה, 7 סניפים ברמת-גן ובסביבתה. עקב קשיים תזרימיים, החליטו בעלי הרשת למכור חלק מהסניפים.

רשת מחסני השוק נמצאת בבעלות משפחות כהן ונעמן. הרשת מונה 8 סניפים.

רשת יינות ביתן שנוסדה ב-1995 נמצאת בבעלות נחום ביתן. הרשת מונה היום 12 סניפים ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ-1.2 מיליארד שקל.