קרן מיילסטונס תשקיע 5 מיליון דולר בבי.וי.אר מערכות - ישירות ובהלוואה המירה

הקרן של המיליארדר האמריקני ביל דווידסון, שנפטר בסוף השבוע, מנוהלת על ידי עודד טירה 1.5 מיליון דולר יועברו מיידית כהלוואת גישור אם העסקה לא תושלם, בי.וי.אר תצטרך להחזיר את ההלוואה עם ריבית שנתית של 10%

עודד טירה מאמין ב-BVR מערכות: קרן מיילסטונס (Milestones Upgrading & Industries Company) של המיליארדר ביל דווידסון, המנוהלת בידי טירה, לשעבר יו"ר התאחדות התעשיינים, ובנו רון, נכנסת להשקעה בחברה הפועלת בתחום התעופה.

דווידסון עצמו, שהוא גם בעליה של קבוצת הכדורסל דטרויט פיסטונס, נפטר בארה"ב בסוף השבוע.

על-פי ההסכם בין הצדדים מתחילת החודש, מיילסטונס משקיעה 3 מיליון דולר ב-בי.וי.אר במחיר מניה של 15.6 סנט - הגבוה ב-42% ממחיר השוק בעת חתימת ההסכם, ועוד 2 מיליון דולר בהלוואה המירה. השלמת הסכם ההשקעה כפופה לעריכת בדיקת נאותות בשבועות הקרובים, אך נקבע כי סכום של 1.5 מיליון דולר מההלוואה יועבר באופן מיידי כהלוואת גישור, ובמידה שהעסקה לא תושלם, בי.וי.אר תצטרך להחזיר את ההלוואה ולשלם ריבית שנתית של 10%.

לפי תנאי ההסכם, לבי.וי.אר ישנה אפשרות לפרוע את תשלומי ההשקעה וההלוואה בתוספת 30%, במספר מועדים החל מיולי 2011.

בי.וי.אר מראש העין מנוהלת על ידי אילן גילס, והיא מפתחת ומייצרת סימולטורים ומערכות לאימון, תחקור והדרכה. החברה נסחרת מעבר לדלפק (רשימת הבולטין בורד, OTC) בארה"ב, לפי שווי שוק של 24 מיליון דולר.

את דו"חותיה הכספיים לסיכום שנת 2008, בי.וי.אר עדיין לא פרסמה, אך לפי תחזית שמסרה בעבר היא מצפה לצמוח בשנה זו בכ-140%, לרמת הכנסות של 31 מיליון דולר. בסוף הרבעון השלישי היו בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בסך 1.7 מיליון דולר, וסכום נוסף בסך 6.2 מיליון דולר היה בפיקדונות מוגבלים (restricted cash). בעל השליטה הנוכחי בחברה הוא היו"ר והמייסד, אביב צידון.

לפי תנאי ההסכם, לבי.וי.אר ישנה אפשרות לפרוע את תשלומי ההשקעה וההלוואה בתוספת 30%, במספר מועדים החל מיולי 2011