רמי לוי בוחן אפשרות לרכישת עוף העמק; חובות החברה הבת: כ-25 מיליון שקל

מדובר בהיקף חובות החברה הבת "עוף טבע מהעמק" לחברה האם, שחובותיה הכוללים עומדים על 45 מיליון שקל ; לוי, בעל השליטה ברשת "רמי לוי שיווק השקמה", נפגש היום בפעם השנייה עם יו"ר עוף העמק, שוקי עוגן

רמי לוי, בעל השליטה ברשת "רמי לוי שיווק השקמה", בוחן אפשרות להגיש הצעה לרכישת חברת עוף העמק. ל"גלובס" נודע כי לוי נפגש היום (א') לפגישה שנייה עם יו"ר עוף העמק, שוקי עוגן, ואולם בשלב זה מדובר בפגישות שנערכו להיכרות עם החברה, אשר בעקבותיהן עתיד לוי להחליט האם לפתוח במגעים לרכישתה.

עוד נודע כי בעוד חובותיה הכוללים של חברת עוף העמק עומדים על 45 מיליון שקל - היקף חובות החברה הבת, "עוף טבע מהעמק", לחברה האם עומדים על כ-25 מיליון שקל. החובות נובעים משירותי שחיטה ואריזה שניתנו לחברה הבת, אשר ככל הידוע היא לא שילמה עבורם.

חברת עוף העמק נמצא בבעלות 14 קיבוצים ו-3 מושבים, ואילו החברה הבת "עוף טבע מהעמק" נמצאת בבעלות אמנון אריאל, בעל המותג טבעוף (75%); ועוף העמק (25%). אריאל עצמו סירב להתייחס לשאלת היקף החוב.

יצויין כי בין נושי עוף העמק נמנים בנקים, ספקים וחברת משקי עוף העמק, אשר העמידו הלוואה לחברה אשר בגינה הוטל שיעבוד על קרקע המפעל בחצור.

לפני כשבוע ביקר לוי במפעל יחד עם בעלי עוף ירושלים, אבי אלבז, ביוזמת ערוץ 2. לוי אמר לאחר מכן כי היתה להם כוונה רצינית לבחון את רכישת המפעל, ואולם התברר להם כי התמונה - לפיה עיקר העניין נוגע לקשיים הכספיים ולחובות החברה - מורכבת יותר.

ללוי ולאלבז התברר כי עיקר הבעיה נוגע לקושי בהשגת חומר-גלם, וכי לצד זה למפעל בעיות רבות נוספות - כמו למשל היותו מצוי בטבורה של שכונת רמת-ישי, והעובדה שהמפעל אינו עומד בתקנים הנדרשים בכל הקשור לאיכות הסביבה. כמו כן, לפי הגבלות שהחילה מועצת הלול, השחיטה מוגבלת ל-5 ימים בשבוע בלבד.

בכתבה שתיעדה את הביקור סיכמו אז לוי ואלבז כי בהיעדר חומ- גלם מספק ובמגבלת השחיטה הקיימת, אין סיכוי להציל את המפעל.

יצויין כי מפעל עוף העמק, כמו יתר המשחטות הקטנות, סובל מנחיתות מול המשחטות הגדולות. עיקר הנחיתות נובע מהעובדה שהמשחטות הגדולות מגדלות את העופות משלב האפרוחים ועד לשלב השחיטה, ואילו המשחטות הקטנות תלויות במגדלים - דבר היוצר שרשרת אספקה ארוכה יותר המקשה עליהם את ההתמודדות בזירת המחיר.