S&P מעלות: "אם אפריקה ישראל ואפריקה נכסים לא יגייסו הון - דירוג האג"ח שלהן צפוי לרדת משמעותית"

S&P מעלות הכניסה את סדרות האג"ח של אפריקה ישראל ואפריקה נכסים לרשימת מעקב עם השלכות שליליות (Credit Watch Negative) ; "יש לבחון את נזילות החברה אל מול התחייבויותיה ב-2010

סוכנות הדירוג S&P מעלות הודיעה כי הכניסה את סדרות האג"ח של אפריקה ישראל ואפריקה נכסים שבשליטת לב לבייב לרשימת מעקב עם השלכות שליליות (Credit Watch Negative).

האנליסט עופר עמיר מ-S&P מעלות שפירסם את ההודעה ציין כי הגורמים להכנסת סדרות האג"ח לרשימת המעקב הם הצורך בבחינת סטאטוס נזילות החברה אל מול התחייבויותיה בשנים 2010.

גורם נוסף הוא הפסדי הענק עליהם דיווחה החברה, הנובעים בעיקר כתוצאה משערוך נכסי נדל"ן ושחיקת שערי מט"ח, אשר צפויים לעלות באופן דרמטי את המינוף הפיננסי של הקבוצה ועשויים להשפיע אף על הנגישות למקורות מימון.

עמיר צופה האטה משמעותית, מאז מועד הדירוג האחרון, בשוק הנדל"ן במוסקבה והעמקת המיתון בארה"ב המהווים שווקים מרכזיים בפעילות הקבוצה ומקור מהותי לתזרימי מזומנים עתידיים.

ב-S&P מעלות הודיעו כי "אנו מתכוונים לבחון במהלך התקופה הקרובה את היערכותה של אפריקה ישראל ואת יכולתה לעמוד בכל התחייבויותיה בשנתיים הבאות. אנו מצפים מהחברה להמשיך, כפי שהצהירה, בפעולותיה למימוש נכסים, בארץ ובחו"ל, ולהשגת אשראים בגין נכסים שאינם משועבדים, כך שמקורותיה הוודאיים והזמינים יעלו משמעותית על כל שימושיה לשנתיים הקרובות.

עוד ציינו ב-S&P מעלות כי "במידה והחברה לא תצליח לעשות כן, עשוי דירוג אגרות החוב של אפריקה ישראל ואפריקה נכסים לרדת בצורה משמעותית כשבנוסף, תיבחן ההרעה המתמשכת במיצובה העסקי ובמיצובה הפיננסי של החברה והתאמתם לרמת הדירוג".