עופר נמרודי: "העורך הכלכלי של 'הארץ' טירפד את המיזוג עם 'מעריב'; עמוס שוקן יכול לשבת אתי ולומר: 'אתה צודק ואני שותף לדעתך, אבל רולניק לא מסכים'"

(עדכון, קטעים חדשים) - מו"ל "מעריב" ל"פירמה": "חריג לראות כיצד עורך מוביל את בעלי המניות ב'הארץ' בהערכות מצב שגויות לעברי פי פחת" ; "אמרתי לאדלסון: אבא שלי שירת 40 שנה בשירות ביטחון המדינה, אמי היתה מרגלת, בני במארב בעזה. אז בגלל שתרמת 20 מיליון דולר ל'יד ושם' אתה יותר ציוני ממני? אני מתבייש בשבילך"

העורך הכלכלי של עיתון "הארץ" היה מעורב במו"מ העסקי למיזוג עם עיתון "מעריב" ואף טירפד אותו. כך חושף עופר נמרודי, בעל השליטה ב"מעריב", בראיון בלעדי למגזין "פירמה" שמחולק היום למנויי "גלובס".

"יש משהו ביהירות של 'הארץ'", אומר נמרודי, "ובעיקר של גיא רולניק, העורך הכלכלי (המשמש במקביל כסגן המו"ל), שמנע את ההתקדמות למיזוג... ככל שהימים נקפו הבנתי שעיתון 'הארץ', בעיקר על-פי התפישה של העורך הכלכלי, סבור שאין טעם להתמזג עם 'מעריב', מפני ש'מעריב', על-פי ה-wishful thinking של רולניק, עתידו מאחוריו.

"חריג בעיני לראות כיצד עורך בכיר, מוכשר ככל שיהיה, מוביל את בעלי המניות, את כל בעלי המניות של 'הארץ' בהערכות מצב שגויות, לעברי פי פחת. יש לי ריספקט מסוים לעמוס שוקן, אבל לצערי גיליתי שבשנים האחרונות עמוס הוא אדם מובל ולא מוביל. הוא יכול לשבת איתי בישיבה ולומר לי: 'אתה צודק, אני שותף לדעתך. אבל רולניק לא מסכים'".

עם זאת, אומר נמרודי, יש סיכוי שהמיזוג עוד ייצא. "אני בהחלט פתוח למהלך הזה". נמרודי אומר שחמישה עיתונים מודפסים בישראל, זה גדול על המדינה, וסבור ש"ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"גלובס" ישרדו. "לגבי היתר אינני יודע", מוסיף נמרודי.

כזכור, "מעריב" שלח לאחרונה מכתב התראה ל"הארץ" והאשים אותו בהתקפה מכוערת ושיטתית על "מעריב" באמצעות ידיעות מגמתיות במטרה לחסלו כמתחרה. "מעריב" טען כי "הארץ" נוהג כך על מנת לנסות ולחלץ את עצמו מהמצב הכלכלי הקשה שבו הוא שרוי, עקב חובות כבדים ביותר למערכת הבנקאית (המוערכים בלמעלה מ-200 מיליון שקל). "הארץ" טוען כי אין כל בסיס לטענות.

שוקן מסר בתגובה: "לא אמרתי מעולם לנמרודי שאני שותף לדעתו, אך רולניק מתנגד. היה זה דווקא רולניק שיזם הזמנת עבודה ממשרד רואי החשבון KPMG, שמטרתה להעריך את הסינרגיות בתחומי הפעילות השונים, ואיך יכולות שתי החברות להפיק תועלת כלכלית מהן".

"אמרתי לעצמי, תשמע עופר, תדע להבליג ותקיים את העסקה"

בראיון ל"פירמה" מצהיר נמרודי, כי עיתונו אינו עומד למכירה כעת, לאחר שורה של משאים-ומתנים שאינם צלחו בעניין. הראיון התקיים בביתו של נמרודי, "הבית הלבן" בסביון; דונמים של גן ירוק, שעליו בנוי אחד מהבתים הפרטיים הגדולים בישראל - 2,700 מ"ר, לפי נמרודי.

על שלדון אדלסון, איתו התקיים משא-ומתן ארוך לרכישת העיתון, אמר נמרודי: "שלדון ניהל משא-ומתן יהיר... הוא העלה דרישות אבסורדיות". בשלב מסוים, טוען נמרודי, האשים אותו אדלסון כי הוא אינו ציוני ופטריוט: " אינכם תומכים במנהיג הנכון, אתם מסקרים באופן מגמתי ושלילי ולא הוגן את תומכי ישראל'", כך אלדסון על-פי נמרודי.

וכאן מפרט נמרודי התרחשות מפתיעה מבחינת עסקית: "שמעתי ונדהמתי, אבל בלעתי את הרוק. אמרתי לעצמי, 'תשמע עופר, תדע להבליג ותקיים את העסקה'... אחרי מספר פגישות מאוד מביכות שבהן הוא המשיך בגישה המחוספסת והיהירה שלו, אני חושב שבפגישה השישית, שנינו סיכמנו שלא תהיה עסקה. קמתי ואמרתי לו 'מיסטר אדלסון, יום אחד אני אגיד לך מה אני באמת חושב עליך'.

עופר נמרודי, צילום יונתן בלום

"הוא אמר לי 'למה? תגיד לי עכשיו, אתה אדם מאוד אינטליגנטי, אני מכבד אותך, מאוד אתה בוגר הארוורד', אמרתי לו 'לא, זה לא זמן מתאים', והוא התעקש: 'לא, לא תגיד מה שאתה חושב'. אמרתי לו 'תשמע, אתה בטוח שאתה רוצה לשמוע'? הוא אמר לי 'כן'.

"אמרתי לו 'תשמע, התביישתי בשבילך לשמוע איך העזת להגיד עלי ועל המשפחה שלי את הדברים האלה. יש משפט בעברית שלקוח מהתנ"ך, 'של נעליך מעל רגליך'. אתה יודע עם מי אתה מדבר בכלל? אבא שלי שירת 40 שנה את המדינה הזאת בשירות הביטחון. אמא שלי הייתה מרגלת. אני הייתי קצין בצבא ונפצעתי במלחמת של"ג. הבן שלי ביחידה מובחרת שוכב עכשיו במארב בתוך עזה. מה אתה חושב לעצמך? מי שמך להגיד לי את הדברים האלה? אתה חושב שבגלל שאתה תורם 20 מיליון דולר ליד ושם זה הופך אותך לציוני ופטריוטי יותר ממני?'"

הראיון המלא - במגזין "פירמה" החדש.