ברקליס קפיטל חוזה לסין שיעור צמיחה שנתי של 6.7% ב-2009; צופה התאוששות ברבעון הרביעי

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] בברקליס מעריכים כי שיעור הצמיחה השנתי בסין יאט ל-5.8% ברבעון הראשון של השנה, אך יתאושש בהמשך השנה ויחזור לקצב גידול של 9% כבר ברבעון האחרון של 2009

[רוצה לדעת איך לחדור לשוק הסיני? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

ברקליס קפיטל פרסם תחזית צמיחה לכלכלה הסינית, לפיה הכלכלה השלישית בגודלה בעולם תצמח בקצב שנתי של 6.7% ב-2009. בהינתן יעד צמיחה של 8% אותו הציבה ממשלת סין, גובר הלחץ על קובעי המדיניות הכלכלית בסין להרחיב ולהאיץ את חבילת התמריצים.

נתוני המאקרו לחודש מארס הציגו ירידה נמשכת ביצוא ובתפוקה התעשייתית. זאת בעוד שההשקעה בנכסים מניבים עלתה בחדות, מה שמצביע על ההשפעה החיובית של חבילת התמריצים בהיקף של 586 מיליארד דולר.

ההשקעה בנכסי נדל"ן בערים של סין עלה בשיעור שנתי של 26.5% בחודשים ינואר ופברואר, לעומת עלייה של 22.3% בדצמבר.

בברקליס מעריכים כי שיעור הצמיחה השנתי בסין יאט ל-5.8% ברבעון הראשון של השנה, אך יתאושש בהמשך השנה ויחזור לקצב גידול של 9% כבר ברבעון האחרון של 2009. ברבעון האחרון של 2008 התמ"ג של סין צמח בקצב שנתי של 6.8%.

על פי הגרפים הנ"ל, ניתן לראות כי ההזמנות מבית חזקים יותר מאשר הביקושים למוצרי היצוא של סין.

אינדיקטורים מובילים בסין

נראה כי החולשה של ענף היצוא הסיני תימשך ככל שהמשבר הפיננסי העולמי יעמיק. עם זאת, קיימים סימנים לכך שהפגיעה ביצוא תחל להתפוגג בחודשים הקרובים. מרכיב ההזמנות של מוצרי היצוא הסינים עלה למעל 43 נקודות בפברואר מ-29 נקודות בנובמבר. לרוב, עוברים כשלושה עד ארבעה חודשים עד אשר העלייה בהזמנות משתקפת במשלוחים לחו"ל.

מעבר לכך, מרכיב חדש של ההזמנות של מוצרי היצוא במדד מנהלי הרכש (PMI) עלה ל-50.4 נקודות בפברואר - מעל רמת 50 הנקודות. כל תוצאה מעל 50 מעידה על צמיחה בעוד שרמה נמוכה מכך מצביעה על התכווצות כלכלית.

בברקליס קפיטל מאמינים כי חבילת התמריצים של סין שתגדיל את ההשקעות בתשתיות, חינוך, בריאות וסביבה, תביא להתאוששות הכלכלה הסינית, לשיפור בתנאי הסחר עם סין ולהאצת המחזור במלאים של סחורות ושירותים.

אנליסטים בברקליס צופים כי הבנק המרכזי של סין יפחית את שיעור הריבית ב-0.27% בתקופה הקרובה, ובסה"כ יוריד את שיעור הריבית ב-0.54% במהלך שנת 2009.