יהודים תושבי אנגליה: מיליונים שהלוונו ליזמי נדל"ן בארץ נגזלו

7 יהודים תושבי אנגליה טוענים כי מיליוני שקלים שהלוו ליזמים להקמת פרויקט בירוחם לציבור החרדי נגזלו במעשי נוכלות ; תובעים 9 מיליון שקל מעו"ד ציון בראל וישראל אברמוב, מנכ"ל "פורום אדריכלים ומתכנני ערים"

7 יהודים תושבי אנגליה טוענים כי מיליוני שקלים שהלוו ליזמים להקמת פרויקט בירוחם לציבור החרדי נגזלו במעשי נוכלות. השבעה הגישו תביעה ב-9 מיליון שקל נגד עו"ד ציון בראל, נאמן ומורשה חתימה יחיד בחשבון בו הופקדו כספי התובעים; ונגד ישראל אברמוב, מנכ"ל "פורום אדריכלים ומתכנני ערים" מרמת-גן.

בתביעה נאמר כי "בניין שלם ייזום פרויקטים לרווחת הציבור החרדי", מנהלה הרב מנחם בלומנטל, וחברת "ארץ הקודש אס.אמ.אס.אמ" - יחד עם פורום אדריכלים - נטלו מהתובעים הלוואות לצורכי הפרויקט, שהובטחו בידי בראל - הבעלים הרשום של מניות "פורום אדריכלים" והדירקטור היחיד בה.

הפרויקט, נטען, עלה על שרטון כשיו"ר הוועדה הקרואה דאז בירוחם, עמרם מצנע, התנגד לו, והחברה הקבלנית לה חברו היזמים לא שילמה למינהל את הכספים במסגרת זכייתה במכרז, והמינהל ביטל את הזכייה. בדיעבד הסתבר לתובעים כי בראל ואברמוב נקטו כלפיהם מעשי נוכלות, עת גזלו, גם על דרך שימוש שלא כדין, כספים בסך 9 מיליון שקל, אותם הילוו להם עבור הפרויקט.

הנתבעים, נטען, רוקנו את חשבון הנאמנות שנפתח לטובת התובעים ונוהל ע"י בראל, ורק במסגרת בקשתם ממנו לקבל דין וחשבון בנוגע לחשבון, גילו שהוא מסרב להעבירו. בקשת התובעים להטיל עיקולים על נכסי בראל במעמד צד אחד נדחתה. בבקשה נטען כי הוא רוקן את הכספים שהופקדו בידיו והעבירם לו עצמו, לאברמוב, לחשבונות בחו"ל ומקורבים, ללא קבלות ותוך עבירות על חוקי המס. טרם הוגש כתב הגנה. (תא 1267/09)