שאלת 23 מיליון הדולר: מה עושים עם אצטדיון "קן הציפור"?

בבייגי'ן שוברים את הראש איך לכסות את העלויות של האצטדיון האולימפי שאחזקתו מוערכת ב-23 מיליון דולר בשנה ; כעת מנסים לממן חלק מהעלות ממכירת הזכויות השמיות עבור 10.5 מיליון דולר בשנה

"קן הציפור", האצטדיון האולימפי בבייג'ין, לא מצליח לייצר לסין הכנסות מאז נגמרו המשחקים האולימפיים בקיץ. הנהלת האצטדיון ניסתה במהלך החודשים האחרונים לארגן במקום קונצרטים ואירועי ספורט, בניסיון למלא את המקום ב-80 אלף אנשים, איך בינתיים לשווא.

זאנג האנגלי, סגן המנהל בחברה שאחראית על החזקת "קן הציפור", אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי את עלויות האחזקה השנתיות של האצטדיון, שמגיעות ל-160 מיליון יואן (23.4 מיליון דולר), מצליחים בינתיים לכסות בזכות 25-30 אלף מבקרים שמגיעים מדי יום למקום שבו שבר יוסיין בולט שלושה שיאי עולם בריצה, אבל על רווחיות עדיין אין מה לדבר.

עד 2013 מקווה זאנג להפוך את האצטדיון לרווחי, וצופה כי במקום יתקיימו מדי שנה כ-10 אירועי תרבות ועוד 30 אירועי ספורט. בימים אלו מתקיים מו"מ בין הנהלת האצטדיון לבין חברת פיננסים סינית בנוגע לחסות שמית בסך 10.5 מיליון דולר בשנה לאצטדיון, כאשר גם יצרנית הלבשת הספורט אדידס הוזכרה על-ידי התקשורת המקומית כמועמדת להעניק חסות שמית.

אצטדיון "קן הציפור" שנחנך חודשים ספורים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים, נבנה בעלות של 500 מיליון דולר והוא המתקן היקר ביותר שהוקם עבור המשחקים.