הצ'קים חזרו - והחשבון של פרדי רובינסון במזרחי-טפחות הוגבל

משמעות ההגבלה היא שבשנה הקרובה לא יוכל רובינסון לפתוח חשבון נוסף בבנק זה או להוציא צ'קים מהחשבון ; כזכור, קבוצת מילומור שבבעלות רובינסון נכנסה לאחרונה להקפאת הליכים בשל חובות של 900 מיליון שקל

חשבון הבנק האישי של פרדי רובינסון, בעל השליטה בקבוצת מילומור , ורעייתו סילביה בבנק מזרחי-טפחות הוגבל בחודש שעבר, לאחר שעשרות צ'קים שמסר חזרו בשל היעדר כיסוי מספיק - כך נודע ל"גלובס". משמעות ההגבלה היא שבשנה הקרובה לא יוכל רובינסון לפתוח חשבון נוסף בבנק זה או להוציא צ'קים מהחשבון.

קבוצת מילומור נכנסה להקפאת הליכים בשל חובות בסך 900 מיליון שקל, ואושר לה הסדר נושים שבמסגרתו יקבל משקיע חדש את השליטה בקבוצה. ההסדר פטר את רובינסון מכל התחייבויותיו או ערבויותיו לחובות העבר של מילומור. רובינסון מימן את הפעלת החברות בזמן הקפאת ההליכים, אחרי שהזרים מכיסו כ-5 מיליון שקל. במקביל, הוגבל החשבון שלו ושל רעייתו בסניף חולון של מזרחי-טפחות.

לפי החוק, חשבון ייחשב למוגבל אם בתוך שנה סורבו 10 צ'קים ומעלה שיצאו מהחשבון. באמצעות עו"ד שלום גולדבלט ביקש רובינסון מבית המשפט להוציא ממניין הצ'קים שסורבו 27 צ'קים שמסר בין אפריל 2008 לינואר 2009.

ביחס לחלק מהצ'קים טען רובינסון כי נתן תמורה מלאה לאוחזים בהם, וביחס לאחרים טען כי הם נמסרו לביטחון בלבד ונפרעו בניגוד להסכמה זו - אך השופטת קבעה כי אין בכך עילה לגריעתם ממניין הצ'קים שסורבו.

עו"ד גולדבלט מסר: "ההגבלה אירעה עקב הגשת הבקשה להקפאת הליכים שהביאה להסרת מסגרת האשראי. לכן, צ'קים שנמשכו טרם ההקפאה לא יכולים היו להיות משולמים מתוך המסגרת שהיתה קיימת קודם לכן. ההגבלה אינה 'הגבלה חמורה' כהגדרתה בחוק, ולכן אין בה כדי למנוע מרובינסון לפעול בשאר חשבונותיו".