חברת Activein מחממת קסניה מתמזגת לחברה שתיסחר מעבר לדלפק

ענת סגל, מנכ"לית קסניה: "אף שרוב הישראליות שמוזגו לחברות בורסאיות ללא פעילות לא צלחו, לנו הגיוס מתאים"

חברת Activein, בוגרת חממת קסניה, תעבור מיזוג הפוך לחברה בשם Untdd, שהוקמה במיוחד לשם כך ותתחיל להיסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב. כך הודיעה לבורסה חברת קסניה, המחזיקה ב-21.97% מאקטוויין. המשקיעים שייסדו את החברה, הם משקיעים פרטיים בשם שלדון קיילז ובועז דור. הם כבר השקיעו בה 250 אלף דולר והתחייבו להשקעה או גיוס השקעה נוספת בהיקף של כמיליון דולר.

אקטוויין פיתחה קטטר המאפשר ליטול דגימת דם ולהחדיר נוזלים ותרופות לתוך הגוף בתהליך אחד. התהליך נועד לחסוך מחולים הנמצאים באשפוז דקירות בלתי נחוצות לשם נטילת דם.

לדברי ענת סגל, מנכ"לית קסניה, "הגיוס ושינוי המבנה של אקטיוויין נעשה על מנת לקדם את החברה, לחשוף אותה בפני משקיעים אמריקניים ובכך לקרב אותה לשוקי היעד שלה".

גיוסים קטנים בחברות של קסניה

בשיחה עם "גלובס", הוסיפה סגל כי "למרות היעדר ההצלחה של רוב החברות הישראליות שמוזגו לתוך חברות בורסאיות נטולות פעילות, הרי שעבור אקטיוויין הגיוס מהסוג הזה נראה מתאים, שכן מדובר בחברה שיתרונות המוצר שלה ברורים יחסית וזמן ההגעה שלה לשוק הוא קצר".

העסקה נערכה על-ידי מחלקת חברות בינלאומיות והיי-טק בחברת פירון. לדברי עדי פלשקס, מנכ"ל אקטיווין, החברה נמצאת בשלבים סופיים של ניסויים פרה-קליניים.

קסניה נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 30.6 מיליון שקל. מדו"חותיה עולה כי נכון לסוף 2008 יש לה מזומן בהיקף של כ-19.6 מיליון שקל. החברה השקיעה ב-2008 סכום של כ-14.2 מיליון שקל בחברות פורטפוליו.

עיון בדו"חות קסניה, מעלה כי רוב החברות שבגרו מן החממה בשנה או השנתיים האחרונות, ביצעו במהלך 2008 גיוסים בהיקף של כמה מאות אלפי דולרים, ומספר גיוסים אחרים היו בהיקף של מעל מיליון דולר, דוגמת אלו של ביופרוטקט ואדיונט. יוצאות דופן הן סופרפיש, אשר גייסה 5.3 מיליון דולר משתי קרנות אמריקניות; ופורליקס, שגייסה 8 מיליון דולר מקרנות בישראל ובחו"ל. החממה מדווחת גם על הקפאה ומחיקת ההשקעה בחברות VCortex ו-EL-Vision.