יוזף פריצל האוסטרי הודה בסעיף האונס - אך לא בסעיפי הרצח של אחד מילדיו-נכדיו

בית המשפט האוסטרי מאשים את פריצל באונס, גילוי עריות, כפייה, שיעבוד, לקיחת חירות ורצח של אחד מילדיה של ביתו ; העונש המקסימלי על אונס: 15 שנות מאסר

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

יוזף פריצל, הסב האוסטרי בן ה-73 שמואשם בכליאת בתו בצינוק למשך 24 שנים, במהלכן אנס אותה והכניסה להריון 7 פעמים, הודה בפתיחת משפטו בסעיף האונס - אך לא בסעיפים שמאשימים אותו ברצח אחד מילדיו-נכדיו.

בתמונות שמשדרת הטלוויזיה האוסטרית נראה פריצל, שנעצר לפני כשנה, נכנס לאולם בית המשפט שפניו מכוסות בקלסר כחול. הוא סירב לענות לשאלות העיתונאים שמילאו את האולם.

בית המשפט האוסטרי מאשים את פריצל באונס, גילוי עריות, כפיה, שיעבוד, לקיחת חירות ורצח של אחד מילדיה של בתו. נכון לשעה זו הודה הקשיש האוסטרי בסעיף האונס בלבד.

המשפט מתואר בתקשורת האוסטרית כ"משפט הגדול בהיסטוריה של המדינה". 200 עיתונאים הגיעו לעיר סנט-פולטן לפתיחת המשפט. הממשלה הכריזה על האיזור מעל העיר כאיזור אסור לטיסה, מחשש שרשתות תקשורת ינסו לצלם את האירועים מהשמיים. רק 100 בני מזל הורשו להיכנס לאולם בית המשפט.

העונש המקסימלי לאונס: 15 שנות מאסר

כל העדויות נגד פריצל יושמעו מאחורי דלתות סגורות בגלל הדאגה לפרטיות המשפחה. השופט ישמע את עדויותיהם של אחד הילדים שתאומו הומת, על פי החשד, ואת עדותה של בתו של פריצל על שנות ההתעללות. המשפט יימשך שבוע ופסק הדין יינתן ככל הנראה ביום שישי הקרוב. הסיפור הנורא נחשף אחרי ששניים מילדיו של פריצל חלו ונאלצו להתפנות לבית החולים.

באוסטריה לא נהוג לגזור עונשי מוות, והעונש המקסימלי על רצח הוא מאסר עולם. אם יורשע בשיעבוד, עבירה שאיש לא הורשע בה מעולם במדינה, פריצל צפוי לעונש של עד 20 שנות מאסר. אם יורשע באונס, עונשו יהיה 15 שנות מאסר לכל היותר - הרבה פחות ממספר השנים בהן כלא פריצל עצמו את בתו.