אנשי עסקים: לאומי בריטניה טירפד עסקת נדל"ן בצרפת כשסירב להעניק מימון שהבטיח

איתן פרנס ודוד גוזלן תובעים 3 מיליון שקל מבנק לאומי, בנק לאומי בריטניה ומנכ"לו לשעבר, ברוך לדרמן, בטענה כי טרפדו עסקת נדל"ן בשווי 30 מיליון אירו ; טוענים כי הבנק גבה הוצאות הקמת הלוואה אך לבסוף סירב להעניקה

אנשי העסקים איתן פרנס ודוד גוזלן תובעים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב 3 מיליון שקל מבנק לאומי , ומבנק לאומי בריטניה ומנכ"לו לשעבר, ברוך לדרמן, בטענה כי טרפדו עסקת נדל"ן בצרפת בשווי 30 מיליון אירו. לדבריהם, הבנק גבה מהם הוצאות הקמת הלוואה - אך בסופו של דבר סירב להעניקה.

באמצעות עוה"ד בנימין לבנטל וגיל לוי ממשרד גדעון פישר ושות' טוענים פרנס וגוזלן, כי בין הצדדים התנהל משא-ומתן ממושך בנוגע לקבלת הלוואה למימון חלקי של השבחת מלון ונכסים נוספים בצרפת, בשווי כ-30 מיליון אירו. במהלך המשא-ומתן הנחה אותם הבנק בכל הנוגע לפרוצדורה הנדרשת לצורך קבלת ההלוואה, ואף דרש מהם לנקוט בפעולות שונות, לרבות הקמת תשתית תאגידית מתאימה, הצגת בטוחות שונות, כולל צירוף חוות-דעת שמאיות בנוגע לנכסים.

בשלב מסוים הציע הבנק הלוואה של 12 מיליון אירו, שהם 35% מערך הנכסים, אך במקביל דחק בהם לקחת מימון גבוה יותר של 50%. בפגישה שהתקיימה לצורך סגירה סופית של המימון, התחייב המנכ"ל לדרמן (כיום ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי) לתת את ההלוואה, וסוכם כי הנכסים בצרפת ישמשו כבטוחה לפירעונה.

אלא שלפתע חזר בו הבנק מהסכמתו למתן ההלוואה, בנימוק שהמבנה התאגידי שדרש הבנק עצמו אינו מתאים להקמת ההלוואה בשל "אי נוחות עם הדין הצרפתי", וזאת מבלי שהציע חלופה אחרת. כן טען לראשונה כי לא יוכל לקבל כבטוחה נכסים המצויים בצרפת.

אם לא די בכך, טוענים פרנס וגוזלן, הבנק אף חילט ערבות בנקאית בסך כ-70 אלף אירו בנימוק שאלה הוצאות מימון ההלוואה שהוציא עד לאותה נקודה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1287/09).