הרשות השנייה צופה ירידה של 15% בהיקף ההכנסות של ערוצים 2 ו-10 ב-2009

זאת בעקבות אימוץ מסקנות הדו"ח שהוכן על-ידי משרד זיו-האפט ; צפי ההכנסות של ערוצים 2 ו-10 ב-2008 עומד לפני העדכון הנוכחי על 700-750 מיליון שקל

התחזית השנתית של הרשות השנייה לגבי היקף ההכנסות של ערוצים 2 ו-10 בשנת 2009 צפויה להתעדכן. על-פי הערכות צפויה הפחתה של 15% בהכנסות, במסגרת גיבוש הוראת השעה לשנת 2009. אם הרשות אכן תחליט על עדכון זה, מדובר בקבלת ההמלצות של הדו"ח הכלכלי שהוכן על-ידי משרד זיו-האפט, שדיבר על ירידה של 10%-15% בהכנסות בשנת 2009.

יחד עם זאת, ל"גלובס" נודע כי לא תתקבל החלטה סופית בעניין עד שיימצא פיתרון לבעיה המהותית בשנה הקרובה - אי הזרמת כספים לתעשייה ושיתוק כמעט מוחלט של שוק היצירה.

על-פי הנוהל, בכל תחילת שנה קובעת הרשות השנייה תחזית שנתית להכנסות, אשר מתבססת על הביצועים בשנה החולפת ועל הערכות כלכליות. כבר בחודש ינואר ניתנה לזכיינים התחזית השנתית, ועתה כאמור מסתמן כי התחזית תתוקן בכ-15% כלפי מטה.

תחזית ההכנסות של הרשות השנייה לערוץ 2 בשנת 2009 עמדה על כ-700-750 מיליון שקל. ערוץ 2 אמור להשקיע 17% מסכום זה בסוגה עלית, בנוסף להתחייבויות מכרזיות שהזכייניות נטלו על עצמן. באשר לערוץ 10, התחזית הכלכלית פחות רלוונטית לדידו, שכן הערוץ מחוייב להשקיע את המינימום הנדרש בחוק לסוגה עלית - 50 מיליון שקל.

אם אכן תגובש הוראת שעה חדשה לשנת 2009, הרי שהחלטה באשר להפחתה של 15% בתחזית להכנסות של ערוץ 2 תתקבל במסגרת מועצת הרשות השנייה. עם זאת, ההחלטה לגבי ערוץ 10 תצריך את אישור ועדת הכלכלה. ל"גלובס" נודע כי לרשות השנייה יש כוונה להביא את הנושא לאישור הוועדה, שצפויה לתקן את המחוייבות של הערוץ באופן זמני.

אך כאמור, כל ההחלטות הללו לא צפויות לקבל תוקף עד למציאת פיתרון לבעיית הזרמת הכספים לתעשייה ולדרך שבה יגרמו לזכיינים להזרים באופן מיידי את הכספים. אם לא יהיה בהוראת השעה מרכיב של התחייבות כלפי היוצרים, הוראת השעה בכללותה לא צפויה להתקבל.

במועצה מעריכים כי כיום יש מספיק תוכניות על המדף, אך בעקבות המשבר הכלכלי, המשבר האמיתי בתוכן וביצירה יבוא לידי ביטוי רק ב-2011, שכן בימים אלה משותק שוק היצירה כמעט באופן מלא.