אייל ארד: "יותר קל לקבל תקציבי פרסום ציבוריים אם לא מחוברים לפוליטיקאים - אף אחד מהפוליטיקאים לא באמת עוזר"

יועץ התקשורת, מבעלי משרד הפרסום יורו ת"א, אמר את הדברים בראיון בלעדי למגזין "פירמה" של "גלובס" ; לדבריו, מודל עמלות המדיה שעליו נשען עולם הפרסום הישראלי "פשט את הרגל"

הפרסומאי ויועץ התקשורת, אייל ארד, דוחה את הטענות לפיהן הקשרים הפוליטיים שלו ושל ראובן אדלר, ששימשו כקמפיינרים של ציפי לבני בבחירות האחרונות, עוזרים, או יעזרו להם, לקבל תקציבי פרסום של משרדים ממשלתיים.

"אף אחד מהפוליטיקאים לא באמת עוזר, גם אם נניח שהוא נורא רוצה, זאת אגדה", אומר ארד - מבעלי משרד הפרסום יורו תל-אביב - בראיון בלעדי למגזין "פירמה" שמתפרסם השבוע (ג'). "בעל בית של חברת אחזקות יכול לעזור לחבר שלו הפרסומאי הרבה יותר מהפוליטיקאי. היום באווירת ציד המכשפות, יותר קל לקבל תקציבים ציבוריים אם אתה לא מחובר לפוליטיקאים".

במקביל טוען ארד כי מודל עמלות המדיה שעליו נשען עולם הפרסום פשט את הרגל. "אנחנו המדינה האחרונה בעולם המערבי שבה עיקר הרווחים של משרד פרסום הם עמלות מדיה. המודל לא מתגמל נכון את משרדי הפרסום ולא יוצר מוטיבציה נכונה אצל המפרסם. אם כולם מפסידים, חוץ מחברות המדיה, כנראה שהמודל לא נכון".

ארד הוסיף כי "המפרסם חותם על צ'ק של 10 מיליון שקל לקשת, ועל כמה משרד הפרסום מקבל הוא לא צריך לחתום. אם הוא היה צריך לחתום על צ'ק של 2 מיליון שקל לפרסומאי, הוא פתאום היה מתחיל לשאול: למה הוא? האם זה מצדיק? המודל שאנחנו מציעים היום הוא בעיקרו תמחור של עבודה פלוס בונוס הצלחה. אני רוצה להיות צמוד לבונוס של המנכ"ל ומנהל השיווק".

* הראיון המלא - במגזין "פירמה".