מנכ"ל סונול: "המשך המיתון ישפיע יותר על הביקושים בשוק הדלק לתעשייה ולתשתית ב-2009"

"אני מעריך שככל שחוסר האמון של המשקיעים בשווקים הפיננסים ובשוקי הסחורות יימשך, נראה תנודתיות קטנה יותר במחירי החבית בעולם"

"הירידה בפעילות בכלל המשק תגרום לירידה בביקושים לדלק במגזר קבלני התשתית, התעשייה, החקלאות ועוד, שם הביקוש לדלק אינו קשיח. לעומת זאת, בתחום התחנות, המשך המיתון עלול להביא לפיטורי עובדים במשק, סגירת חברות רכבים ועצמצום בביקוש לדלק לתחבורה". כך אמר אמש (ב') מנכ"ל סונול, תמיר פוליקר, בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה.

פוליקר הוסיף ש"צריך לזכור שבמדינת ישראל אין תחבורה ציבורית מספקת, אין אלטרנטיבה, ולכן נראה כי ההשפעה על פעילות התחנות תהיה קטנה יותר".

"מעבר למקורות אנרגיה חלופיים ישפיע בעיקר על ציים כבדים, משאיות, אוטובוסים וכדומה, בעשר שנים הקרובות. אולם, אינני רואה את הרכב החשמלי משתלט על השוק, או משפיע על הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי בתקופה זו", הוסיף פוליקר.

"שוק הדלק סובל ממיעוט במספר תחנות הדלק בארץ, וועדות התכנון והבנייה מערימות קשיים ולא ממש מסייעות באישור תחנות חדשות". במבט לעתיד ציין פוליקר כי "אני מעריך שככל שחוסר האמון של המשקיעים בשווקים הפיננסים ובשוקי הסחורות יימשך, נראה תנודתיות קטנה יותר במחירי החבית בעולם.

מבחינת סונול, גם ב-2009 נמשיך להדק את הפיקוח על האשראי ללקוחות ולחזק את הגבייה. לגבי הקמת תחנות חדשות, הרי שמתוקף השמירה הקפדנית של המינהל על הקרקעות לא תהיה התפתחות משמעותית, השנה בעיקר נתרכז בהקמת חנויות נוחות, ונחפש להתייעל בכל דרך", סיכם פוליקר.