פרשת הירשזון: הע"ל תובעת 6.5 מיליון שקל מעובדיה כהן שהורשע בגניבת כספים ממנה

כהן הורשע במסגרת הסדר טיעון בגניבה של כ-10 מיליון שקל מכספי הע"ל, ונדון לעונש מאסר בפועל של 4 שנים ו-8 חודשים, שנתיים מאסר על-תנאי וחילוט כספים בסך כ-70 אלף שקל

הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים בסך 6.5 מיליון שקל נגד עובדיה כהן, ששימש כמנהל אגף כספים בהע"ל וכיו"ר עמותת נ.י.ל.י - מוסד עזר של הע"ל להפעלת מעונות יום.

כהן הורשע במסגרת הסדר טיעון בפרשת שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, בגניבה של כ-10 מיליון שקל מכספי הע"ל, ונדון לעונש מאסר בפועל של 4 שנים ו-8 חודשים, שנתיים מאסר על תנאי וחילוט כספים בסך של כ-70 אלף שקל.

הע"ל טוענת כעת כי לאור הרשעתו של כהן בהלבנת הון, גניבה בידי מנהל ורישום כוזב במסמכי תאגיד, מוגשת תביעה זו להשבת כספי הציבור שגנב, "תוך שהוא מנצל את מעמדו הבכיר בארגון, שתכליתו לשמור ולהגן על זכויות עובדים". לדבריה, כהן ביצע שורה של עוולות ניזקיות, בהן שליחת יד, גזל ותרמית, הפר את חובת האמונים כלפיה ואת חוזה העבודה בינו לבינה, התעשר שלא כדין על חשבונה, ולכן עליו להשיב את כל הכספים בגניבתם הודה בהליך הפלילי.

בתוך כך בתגובה לבקשה שהגישה הע"ל לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב לסעדים זמניים לשלילת הגמלה המשולמת לכהן - צורף תצהיר של כהן, במסגרתו הוא הודה באשמתו. כהן טען כי מצבו הכלכלי אינו טוב ואין לו נכסים משמעותיים מלבד דירת מגורים בת 4 חדרים ברמת-גן.

לדברי הע"ל, מחקירה שביצעה עולה כי כהן פועל להברחת נכסיו. בין היתר, נרשמה הערת אזהרה לטובת אשתו על חלקו בדירת המגורים, הרשומה על שמו ועל שם אשתו, זמן קצר לאחר שהוגשה נגדו התביעה לשלילת זכאותו לגמלה; בנוסף כהן פדה את כספי קרן ההשתלמות שלו זמן קצר לפני שהורשע במסגרת עסקת הטיעון. (ת.א. 1291/09).