דניה סיבוס ירדה מהעץ - לטובת הנהגים: תחליף תוך חודש את מעקות הבטיחות הלקויים בכביש 431 ממודיעין לראשל"צ

שבועיים לאחר שמע"צ החלה להציב מעקות בטיחות זמניים מבטון, הודיעה דניה כי תסדיר את כל ליקויי הבטיחות ; עד כה הוצבו 6 ק"מ מעקות זמניים שהביאו לביטול הנתיב השמאלי והורדת מהירות הנסיעה ל-80 קמ"ש בקטע שבין מחלף נס ציונה למחלף נשרים

סוף לסאגה סביב החלפת מעקות הבטיחות בכביש 431: זכיינית הכביש, חברת נתיבי היובל שבבעלות דניה סיבוס , הודיעה לחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) על החלטתה להסדיר בעצמה את כל ליקויי הבטיחות שנתגלו בכביש.

בכך קיבלה דניה סיבוס את דרישת מע"צ לגבי מעקות הבטיחות, וזאת לאחר שקודם לכן סירבה לדרישה להציב מעקות בטיחות זמניים בכביש בעלות של עשרות מיליוני שקלים.

כזכור, לפני כשבועיים מע"צ החלה בעצמה במבצע רציף להנחת מעקות בטיחות זמניים בכביש והודיעה כי הסכום יקוזז ממענק ההקמה שתקבל דניה מהמדינה. דניה הודיעה בשבוע שעבר כי הגיעה להסכם עם יצרנית המעקות חברת טרפיטק לשיתוף פעולה לתיקון הליקויים במעקות הבטיחות.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי החל מהבוקר דואגת הזכיינית נתיבי היובל למלא אחר התחייבותה לתיקון ליקויי הבטיחות שאותרו בכביש וכן נערכת להחליף את כל המרחיקים הלקויים במרחיקים מקוריים אשר מוטסים במיוחד לצורך כך מאיטליה (כ 7000 מרחיקים). עפ"י הודעתה של הזכיינית, התהליך צפוי להסתיים עד סוף החודש. עם השלמת הטיפול בליקויים והחלפת המרחיקים, יוסרו המעקות הזמניים והכביש יופעל במתכונתו המלאה.

יצוין כי עד היום הוצבו כ 6 ק"מ מעקות זמניים בכביש 431 שהביאו לביטול הנתיב השמאלי והורדת מהירות הנסיעה בקטע שבין מחלף נס ציונה למחלף נשרים. ההחלטה על הנחת המעקות הזמניים התקבלה על ידי החברה לאחר שהזכיינית לא נענתה לדרישת המדינה לעשות כן, ולאחר שהתעלמה פעמיים מהתרעות לפרקי זמן של 48 שעות להתארגנות ותחילת ביצוע.

ממע"צ נמסר כי "ההחלטה על הפסקת המבצע נתקבלה רק לאחר שהוברר מעל לכל ספק כי הזכיינית תשלים את הטיפול במעקות הלקויים עפ"י דרישת החברה ולאחר שהזכיינית החלה הבוקר בפריסת הסדרי התרעה ותיקון הליקויים. החברה החברה הלאומית לדרכים תבקר באופן רציף את התהליך ותשוב ותתערב ככל שיידרש".