"וול סטריט ג'ורנל" מעדכן מחיר: IBM מנהלת מגעים לרכוש את סאן מיקרוסיסטמס ב-8 מיליארד דולר; סאן מזנקת ב-82%

(עדכון) מוקדם יותר דובר על סך של 6.5 מיליארד דולר ; הנאסד"ק עבר לעליות ; IBM וסאן מפתחות מערכות מיחשוב לגופים מוסדיים, כשמערכות אלה אינן תלויות במערכת ההפעלה של מיקרוסופט ותלויות פחות בשבבים של חברת אינטל

הוול סטריט ג'ורנל פירסם היום כי IBM נמצאת במגעים לרכישת חברת סאן מיקרוסיסטמס . המיזוג בין החברות יסייע ל-IBM לקדם את תחום האינטרנט והתוכנה שלה. בדיווח של הוול סטריט מסתייגים ואומרים כי המגעים יכולים שלא להבשיל לידי עסקה.

על פי הדיווח הראשוני שפורסם נאמר כי אם העסקה תצא לפועל אמורה לשלם IBM עבור סאן כ-6.5 מיליארד שקל, סכום המהווה מחיר הגבוה ביותר מ-75% ממחיר השוק של החברה ששווי השוק שלה בוול סטריט נכון לאתמול עומד על 3.7 מיליארד דולר.

בעקבות הפרסום זינקה מניית סאן מימקרו סיסטמס ביותר מ-60% בוול סטריט, אך במהלך הערב פרסם הוול סטריט ג'ורנל עידכון למחיר הראשוני ודיווח כי העסקה צפויה להיות מדווחת באופן רשמי במהלך השבוע הקרוב וכי IBM תשלם בעבור סאן 8 מיליארד דולר, מהם 1.4 מיליארד דולר במזומן, וזאת לפי מחיר שינוע בין 10-11 דולר למניה. מחיר של 10 דולר גבוה בכ-101% ממחיר הסגירה של המניה ביום ג' שעמד על 4.97 דולר למניה. על רקע עדכון המחיר מטפסת המניה ביותר מ-80% למחיר של 9 דולר.

שתי החברות עוסקות בייצור מערכות מחשב לתאגידים. כשמערות המחשב אינן נתמכות בתוכנת החלונות של מיקרוסופט . עוד בתחום החומרה, שתי החברות מייצרות פלטפורמת חומרה שגם תלויה פחות בשבבים של חברת אינטל .

בתחום התוכנה, שתי החברות מקדמות את קבילת הקוד הפתוח לפיתוח תוכנות ומקדמות את השימוש במערכת ההפעלה של לינוקס ושפת התוכנה ג'אווה.