מספר המובטלים בבריטניה עלה ליותר מ-2 מיליון; ה-IMF חוזה כי בריטניה תהיה האחרונה שתצא מהמשבר

[למדור שוקי עולם] שיעור האבטלה עלה ל-6.5% ; קרן המטבע הבינלאומית צופה שבריטניה תחווה את המיתון העמוק ביותר מקרב מדינות ה-G7 ; כל 9 חברי הועדה המוניטרית של הבנק המרכזי של אנגליה הצביעו בעד הפחתת הריבית האחרונה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים]

שוק התעסוקה בבריטניה המשיך להיחלש בחודשים נובמבר עד ינואר, כשמספר דורשי העבודה הגיע ל-2.03 מיליון ושיעור האבטלה עלה ל-6.5% - העלייה הגדולה ביותר מאז 1971. כך פרסם משרד העבודה של בריטניה. מספר הבלתי מועסקים גדל ב-165 אלף בהשוואה לשלושת החודשים שקדמו לנובמבר, עת עמד שיעור האבטלה על 6%.

ניתן לצפות שהפיטורים יתורגמו להוצאות איטיות אשר יכבידו על הצמיחה הכלכלית, דבר שיעמיק את ההאטה הנוכחית. קרן המטבע הבינלאומית צופה שבריטניה תחווה את המיתון העמוק ביותר מקרב מדינות ה-G7, ותהיה האחרונה שתצא מהמשבר הפיננסי העולמי.

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) פירסם את סיכומי ישיבת המדיניות האחרונה שלו שבה מרווין קינג ועמיתיו הציעו שהבנק יפסיק להפחית את הריבית ויתמקד ברכישת אג"ח תאגידיים. כל 9 חברי הועדה המוניטרית הצביעו בעד הפחתת הריבית. ועדת המדיניות המוניטרית התחייבה לרכוש נכסים בסך 75 מיליארד ליש"ט, וציינה שאג"ח קונבנציונליים לטווח בינוני וארוך יהוו את "מרבית" הרכישות בשלושת החודשים הבאים.

ועדת הבנק ציינה כי יש לכלכל את היקף הרכישות מתוך התייחסות ליעד האינפלציה, שכן בבנק עדיין חוששים שהאינפלציה תצנח מתחת לרף היעד של 2%. קובעי המדיניות יכלכלו אפוא את מהלכי הרכישה בהתאם לשינויים ברמת האינפלציה. הבנק המרכזי כמו כן לא פוסל את האפשרות כי הצמיחה ברבעון הראשון של השנה תהיה גרועה מהצמיחה ברבעון הרביעי של 2008, שעמדה על גידול שלילי של 1.5%.

"הדבר מצביע על מדיניות פעילה להורדת הריבית לטווח בינוני וארוך, דבר המאותת על לחץ כלפי מטה על הליש"ט בחודשים הקרובים", מעריכים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.