"לוקחים את המים בידיים": אלפי ילדים יחתמו על אמנה והתחייבות לחסוך במים בבית ובבתי הספר

זאת, במסגרת כנס הילדים והנוער של החברה להגנת הטבע שיתקיים בשבוע הבא, בשיתוף עיריית תל אביב, משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה ורשות המים

"אזרחי ישראל משתמשים במים בצורה בזבזנית, בהדחת אסלות, במקלחות, בשטיפת כלים, צחצוח שיניים, בהשקיית גינות ומדשאות, בדליפות מים ובדרכים שונות. מי המאגרים בכנרת ובאקוויפרים הולכים ומתמעטים ואין מים לאדם, לצומח ולבעלי החיים בנחלים ובמעיינות בטבע". כך נכתב באמנת הילדים של החברה להגנת הטבע.

כ-3000 ילדים, מבאר שבע ועד קריית שמונה, צפויים להשתתף בכנס הילדים והנוער של החברה להגנת הטבע, שיתקיים בשבוע הבא, בשיתוף עיריית תל אביב, משרד החינוך, המשרד להגנת הסביבה ורשות המים.

יום הכנס מהווה שיא לתהליך חינוכי. במשך השנה למדו התלמידים על משבר המים ועל הצורך לעשות שימוש מושכל במים. התלמידים יצאו לחפש את המים בסביבתם הקרובה בנחלים, מעיינות או בגינות הציבוריות ואף בחצר בית הספר, והציעו דרכים לחיסכון במים.

ביום הכנס יטיילו קבוצות של נציגי התוכנית "ילדים מובילים שינוי" של החברה להגנת הטבע מכל הארץ בשכונות אחוזת בית ונווה צדק ובמסלולים לאורך פארק הירקון. ילדי תל אביב יצטרפו לסיורים ויודרכו על-ידי מדריכים צעירים של צופי תל אביב. בצהרים יגיעו כל הילדים לגני יהושע בפארק הירקון וייצרו כתובת אנושית ענקית, בה יהיה כתוב את סיסמת הכנס - "לוקחים את המים בידיים".

בנוסף, יחתמו הילדים על האמנה שהכינו. באמנה מציינים הילדים פתרונות כמו מאגרים, התפלה ובמיוחד חיסכון. הילדים יתחייבו לפעול לחיסכון במים - לא לבזבז מים במקלחת ובשירותים, לדאוג לתקינות הברזים בבית ובבית הספר ולדאוג לציוד השקייה חסכוני ותקין.

נירית לביא אלון, מנהלת החינוך הסביבתי בחברה להגנת הטבע: "יום הכנס, מעבר להיותו מסורת וחגיגה גדולה של אלפי משתתפים במפגש משותף וטיול בטבע, הוא במה לעשייה החשובה של תלמידים מכל הארץ למען הסביבה ולמען שימוש מושכל במים. בחרנו להתכנס בתל אביב לרגל חגיגות 100 שנה ואנו נטייל לאורך נחל הירקון, המסמל את חשיבות המים לטבע ואת חשיבות השטחים הפתוחים והטבע העירוני לאנשי העיר".