האינפלציה מרימה ראש: מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% בפברואר על רקע עלייה במחירי הדלקים

ליבת המדד עלתה ב-0.2% על רקע עליית מחירי המכוניות, הביגוד והסיגריות ; העלייה שנרשמה במחיר האנרגיה היתה בשיעור המהיר ביותר מזה 7 חודשים והסתכמה ב-3.3% בפברואר ; מחירי הדלק זינקו ב-8.3%

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4% בפברואר על רקע עלייה במחירי הדלקים. ליבת המדד עלתה ב-0.2% על רקע עליית מחירי המכוניות, הביגוד והסיגריות. זה החודש השני ברצף בו רושם המדד עלייה , והעלייה הינה החדה ביותר שנרשמה מאז חודש יולי. בינואר עלה המדד ב-0.3%. הנתונים שניהם גבוהים בעשירית האחוז ביחס לצפי המוקדם.

העלייה שנרשמה במחיר האנרגיה היתה בשיעור המהיר ביותר מזה 7 חודשים והסתכמה ב-3.3% בפברואר. מחירי הדלק זינקו ב-8.3%. מחירי המזון ירדו ב-0.1%, ירידה ראשונה שנרשמה מזה קרוב לשלוש שנים.

במונחים שנתיים נרשמה עלייה של 0.2% במדד המחירים לצרכן, עלייה ביחס לרמת השפל של 53 שנים שנרשמה בחודש ינואר, אז הסתכמה רמת האינפלציה השנתית ב-0%.

הצפי הוא כי הנתון לא ישפיע על החלטת הריבית שעליו תודיע היום ועדת השוק הפתוח ושצפויה להוותר ללא שינוי ברמת השפל של 0%-0.25%. נזכיר כי לאחר הישיבה הקודמת של הועדה אמרו בכירי ה'פד' כי הם מודאגים יותר מדפלציה ולא מאינפלציה בטווח הזמן הבינוני.

עם זאת, בטווח הזמן הארוך יותר, התימרוץ הפיסקלי והמוניטרי המאסיבי המוזרם למשק האמריקני מאיים לשחרר את השד האינפלציוני.

לאחר פרסום הנתונים התחזקו הירידות בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט.