ארקיע מממשת נכסים כדי להתמודד עם ההפסדים: מכרה חלקה בחברת תעופה צרפתית ב-5-7 מיליון אירו

Axis French Airlines הוקמה לפני כשלוש שנים ומפעילה, בנוסף לטיסותיה לישראל של החברה הצרפתית, גם טיסות שכר למגוון יעדים בצפון אפריקה ובהם קזבלנקה שבמרוקו

חברת ארקיע מכרה בשבועות האחרונים את חלקה (20%) בחברת התעופה הצרפתית Axis French Airlines תמורת סכום המוערך ב-5-7 מיליון אירו לבעלי החברה, איש העסקים הצרפתי וראש הקהילה היהודית במארסיי, צבי עמר. Axis French Airlines הוקמה לפני כשלוש שנים ומפעילה, בנוסף לטיסותיה לישראל של החברה הצרפתית, גם טיסות שכר למגוון יעדים בצפון אפריקה ובהם קזבלנקה שבמרוקו. יש לציין כי במטוסי החברה מוגש מזון כשר בלבד.

העסקה נחתמה לאחר שבחודשים האחרונים דווח כי לאור המשבר הכלכלי והמבצע בעזה, הפסידה ארקיע כ-5 מיליון דולר כתוצאה מביטולי טיסות. כתוצאה מההפסדים ביקשה החברה לפטר 100 מתוך 600 העובדים שלה וכן לקצץ כ-10% משכר עובדיה, אולם נסוגה מכוונתה האחרונה לאחר שההסתדרות איימה להכריז על סכסוך עבודה בחברה. בארקיע מאשרים את קיום העסקה אך לא רצו להתייחס לגובה הסכום.

במקביל, הודיעה חברת Axis, המיוצגת בארץ ע"י אופן סקיי, כי בכוונתה להפעיל החל מאפריל טיסות סדירות ממארסיי ופריז לתל אביב. לדברי מנכ"ל אופן סקיי, איציק פוזמנטיר, החברה קיימה בימים האחרונים פגישות עם אל על במטרה לייסד הסכמי קוד שייר בין החברות בקו למארסיי וכן שיתוף פעולה לטיסות לקזבלנקה.

"הביקוש לטיסות למרוקו הולך וגובר וההיצע כיום הוא במחירים גבוהים שעשויים להגיע גם ל-700 דולר לכרטיס. כיוון ש-Axis כבר מתפעלת קו ממארסיי לקזבלנקה ניתן לכאורה להוזיל משמעותית את מחירי הטיסות לשם בשיתוף פעולה עם אל על", הסביר פוזמנטיר ואמר כי להערכתו כבר בחודשים הקרובים ייחתמו ההסכמים.