אריה שאשא וכדורי נגר: אטלס טרפדה מימוש קרקע בהונגריה לפני המשבר

מדובר על פרויקט Volan הממוקם על מגרש בשטח של כ-21 דונם ; הקרקע מיועדת להקמת פרויקט משולב הכולל מגורים, מסחר ופנאי

המיתון הקשה בהונגריה, מתחיל להשפיע גם על השותפויות הישראליות שהתגבשו במדינה בשנים האחרונות. סכסוך חריף מתפתח בין אטלס נכסים שבשליטת איש העסקים רוני יצחקי לבין שותפיו בפרויקט נדל"ן בלב בודפשט - אריה שאשא והקבלן כדורי נגר, כך נודע ל"גלובס".

מדובר על פרויקט Volan הממוקם על מגרש בשטח של כ-21 דונם. הקרקע מיועדת להקמת פרויקט משולב הכולל מגורים, מסחר ופנאי. אטלס רכשה משותפיה 50% מהמתחם תמורת 7.5 מיליון אירו וממונה על ניהולו. כבר בדצמבר 2007 ניתנו היתרי הבנייה לשלב הראשון בפרויקט בשטח בנוי של 89 אלף מ"ר.

קבוצת שאשא בשליטת אריה שאשא (בעלי חברת ההסעות מסיעי אריה שאשא) מחזיקה ב-25% מהפרויקט וקבוצת כדורי בשליטת כדורי נגר, מחזיקה את יתרת ה-25%. שאשא וכדורי רכשו את המגרש ממשרד התחבורה ההונגרי באמצע 2005 תמורת 7 מיליון דולר ותכננו לצאת לדרך תוך חודשים אחדים, אולם לאחר מכן חיפשו שותף שירכוש 50% מהמתחם בכדי לקדם את הבנייה.

שאשא, המיוצג בידי עו"ד גלעד ברמן, וכדורי, המיוצג בידי עו"ד אילן שביט, טוענות כי אטלס לא השיגה היתרים ולא התקשרה עם קבלנים לצורך תחילת הבנייה. בנוסף טוענים השותפים, כי הם ביקשו למכור את הפרויקט לפני כשנה כאשר המחירים היו עדיין בשיא אך אטלס טרפדה את המהלך.

לאחרונה, מכרה כדורי לשאשא את מניותיה, לפי שווי של 25 מיליון אירו, ואולם אטלס מסרבת להכיר בעסקה, כשהיא טוענת כי כדורי לא עומדת בחובותיה כבעלת מניות. אטלס עומדת על זכותה להמשיך בניהול הפרויקט. לטענתה, עצירת פיתוח הפרויקט נעשתה בהסכמה עם שאשא, בכדי לחסוך בהוצאות. שאשא מנגד, מכחיש טענה זו.

בתקופה האחרונה הוחלפה תכתובת בין הצדדים בנוגע לטענות של שאשא וכדורי כלפי יצחקי והשניים אף דרשו מאטלס להיפרע בגין נזקיהם. אחת השאלות העומדות כעת על הפרק היא באיזו מסגרת תידון המחלוקת: האם במסגרת בוררות בהונגריה כדרישת אטלס או במסגרת בית משפט או בוררות ישראלית, כדרישת שאשא וכדורי.

אטלס נכסים נסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון ובבורסת ורשה בפולין. לאטלס חברת ניהול שבשליטת יצחקי (49%) וקרן ההשקעות הבריטית (RP Capital (51% שבשליטת רפי פרבר ופטר קלנר.

תגובת רוני יצחקי לא התקבלה עד סגירת הגיליון.