קומקס של הזיסאפלים השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 3.5 מיליון דולר

החברה, שמפתחת טכנולוגיה להפעלה יעילה של מעבדי ריבוי ליבות, קיבלה את ההון מהמשקיעים הקיימים - קרן ורטקס והיו"ר יהודה זיסאפל

חברת הסטארט-אפ Commex, שמפתחת טכנולוגיה להפעלה יעילה של מעבדי ריבוי ליבות, השלימה לאחרונה סבב גיוס שני בהיקף של כ-3.5 מיליון דולר. את ההון הביאו המשקיעים הקיימים בחברה - קרן ההון סיכון ורטקס ויהודה זיסאפל, יו"ר החברה. קרן ההון סיכון ג'נסיס, שהשקיעה בסבב הקודם, לא השתתפה הפעם. בסך-הכל גייסה החברה כ-12 מיליון דולר בשני סבבים.

את החברה הקימו יהודה וזהר זיסאפל וטל הורוביץ, שכיהן כמנכ"ל החברה עד לפני כשנה והוחלף על-ידי ארז שוורץ. קומקס מפתחת פתרון המאפשר לשפר את תפוקת המעבדים מרובי הליבות, מתוך הבנה כי הביצועים של יותר מליבה אחת במעבד מגיעים ל-60%-70% מהסיכום האריתמטי של שתי ליבות הפועלות בנפרד. עיקר השימושים כיום בפתרון של החברה הוא בהתקנים הפועלים בתחומי התקשורת הארגונית.

החברה מצאה פתרון לייעול הפעילות של מספר ליבות בשבב כך שיוכלו לפעול כמעט באותן יכולות של מספר שבבים ובלי שינוי בצריכת האנרגיה. פתרון שכזה יכול לספק קפיצה בביצועים עבור מעבדים בעלי מספר ליבות. הפתרון של החברה הוא ערכת שבבים (Chipset) שמתיישבת על לוח האם ואמורה לפעול בין מרכז העיבוד למשאבי הזיכרון והעיבוד.

החברה ביצעה ניסיונות לגיוס נוסף במשך השנה האחרונה והייתה מעוניינת במשקיע אסטרטגי. אבל, כנראה שהיא לא הצליחה בכך והיא נאלצה להסתפק במשקיעים הקיימים, אם כי גם זה אינו טריוויאלי בימים אלו. לדברי שוורץ, "זו חותמת של ביטחון לטכנולוגיה ולצוות שלנו בזמנים, שבהם השקעות הן דבר נדיר".