שערוריית הבונוסים: המחוקקים בארה"ב אישרו הטלת מס של 90% על הבונוסים שקיבלו עובדי AIG

(עדכון) התקנה החדשה אושרה בבית המחוקקים ברוב מוחץ של 328 קולות בעד, מול 93 נגד ; יו"ר בית המחוקקים, ננסי פלוסי: "אנו רוצים בחזרה את הכסף של משלמי המיסים, ועכשיו!"

המחוקקים הדמוקרטיים בארה"ב, שזעמו על הבונוסים ב-AIG, אישרו הערב (ה') ברוב מוחץ, תקנות מס שיחייבו את מקבלי הבונוסים בחברה, ובחברות אחרות שזכו לסיוע מהממשל, לשלם מס של 90% על הבונוסים שקיבלו.

התקנות אושרו בבית המחוקקים ברוב של 328 קולות שהצביעו בעד, מול 93 קולות בלבד, שהצביעו נגד. המחוקקים זעמו על כך, שכספי משלמי המיסים האמריקנים, ש"מושקעים" בחבילות החילוץ השונות של הממשל, ילכו כבונוסים למנהלי חברות, שחלק גדול מהם אשם בניהול גרוע במקרה הטוב, ובחוסר אחריות פושע, בתרחיש אחר.

"אנו רוצים בחזרה את הכסף של משלמי המיסים, ועכשיו!", אמרה הדוברת של בית המחוקקים, ננסי פלוסי.

על רקע אישור התקנות, ושערוריית הבונוסים, מניית AIG מזנקת נגד הזרם במסחר בוול סטריט, נכון לזמן כתיבת שורות אלו ב-13.8%.

נזכיר, כי סך הבונוסים ששולמו ל-400 עובדים ומנהלים ב-AIG הסתכם ב-165 מיליון דולר. כן נזכיר, כי התנאי לגביית המס יהיה מאנשים שההכנסה הביתית שלהם עומדת על מעל ל-250 אלף דולר. תנאי נוסף לגביית המס הוא היקף הסיוע שקיבל הארגון המחלק את הבונוס מהממשל. הרף עומד על סיוע ממשלתי של לפחות 5 מיליארד דולר שהתקבל מהממשל.

AIG הצליחה להרים גבות רבות בממשל האמריקני לאחר שקיבלה סיוע של 182 מיליארד דולר לאחר שעמדה לפני פשיטת רגל. המחוקקים בארה"ב יוצאים נגד מדיניות הבונוסים של חברות המקבלות סיוע מהממשל וביניהן בנקים מקומיים וסוכנויות המשכנתאות המולאמות פאני מיי ופרדי מאק .