מסימני המיתון? עופר-אבניר מתחייבת לרכוש טרקטורונים לאחר שנתיים

למרות שהמיתון עדיין לא הגיע לענף הטרקטרונים, ולרגל השקת שמונה דגמים חדשים, יוצאת הקבוצה בתוכנית טרייד-אין חדשה, עם התחייבות למחיר מחירון פלוס 5%

המיתון שפגע בצורה קשה בענף הרכב ובחודשים האחרונים של השנה גם בענף הדו-גלגלי, עדיין לא הגיע לענף הספורט-פנאי של הטרקטורונים. על אף שמדובר במספרים קטנים למדי, כ-1,200 טרקטורונים נמכרו בישראל ב-2008, חלה בשנים האחרונות צמיחה מתונה בנתחי השוק של כל רכבי הספורט-פנאי: טרקטורונים וטרקטורוני משא (ריינג'ר) ביבשה, ואופנועים וסירות מהירות בים. למרות זאת, בקרב היבואנים קיים חשש שלמרות התפתחות תרבות הפנאי המוטורית בישראל המיתון עלול לגבות קורבנות גם בסגמנט הזה.

טרקטורונים

בניגוד לרכב ולענף הדו-גלגלי, שהחלו את 2008 במלחמת מחיר, ענף הספורט-פנאי עדיין לא שם. למרות זאת, מחפשים היבואנים דרכים מקוריות למשוך לקוחות חדשים. כך למשל, קבוצת עופר-אבניר, יבואנית טרקטורוני קאן-אם וקימקו, משיקה בימים אלה שמונה דגמים חדשים של טרקטורונים, ומכריזה על תוכנית חדשה שנועדה להגדיל את נתח שוק הטרקטורונים בישראל. התוכנית, שנחשבת למהפכנית בתחום, מציעה לרוכשי טרקטורונים התחייבות לרכוש את הכלי בחזרה לאחר שנתיים, במחיר מחירון פלוס 5%, ובנוסף: אחריות יצרן או של עופר-אבניר לשנתיים, חבילת שירות ללא חיוב, תנאי רכש ומימון אטרקטיביים, ופעילות במסגרת מועדון הלקוחות לרוכב ולבני משפחתו.

בשנת 2008 הגדילה הקבוצת את נתח שוק הטרקטורונים שלה, עם מסירות של 575 טרקטורונים, המהווים 47% משוק הטרקטורונים בישראל. במסגרת ההשקה, הכריזו בקבוצה על הנחות גדולות למספר דגמי 2008, אולם בקבוצה ממהרים להבהיר שלא מדובר במלחמת מחיר, אלא בהורדת מחיר לדגמים ספציפיים.

לדברי רמי עוזיאל, מנהל תחום טרקטורונים בקבוצת עופר-אבניר, מטרת המהלך היא להגדיל את מספר המסירות בענף הטרקטורונים בכלל ובעופר-אבניר כמובילת שוק. "מבצעי טרייד-אין במחיר מחירון יותר מקובלים כמבצעים עונתיים בענף הרכב", אמר עוזיאל, "אבל זו הפעם הראשונה שמבצע כזה מוצע בענף רכבי הספורט-פנאי. המיתון בענף הרכב לא מורגש נכון לעכשיו בתחום ספורט-פנאי של הטרקטורונים, ואנו סבורים כי המהלך יביא אף להגדלת השוק, שכן הוא פותר דילמה ידועה ללקוחות הפוטנציאלים של הטרקטורונים, שחוששים לאבד מערך הכלי לאחר שנה שנתיים".

בימים אלה השיקה עופר-אבניר את דגמי הטרקטורונים של קאן-אם וקימקו ל-2009. בין הדגמים החדשים: שתי גרסאות חדשות לטרקטורון הספורט עטור הפרסים קאן-אם DS450; גרסאות R חדשות לדגמי האאוטלנדר והרנגייד של קאן-אם בנפח 800 סמ"ק - מנוע שעבר מקצה שיפורים נרחב, שהעלה את הספקו לכ-72 כוחות סוס; אאוטלנדר דו-מושבי חדש עם מנוע V טווין בנפח 500 סמ"ק; ו-MXU400 - דגם חדש בקטגוריית טרקטורוני הפנאי של קימקו.