שר המשפטים המיועד, יעקב נאמן: הפרקליטות מתנכלת לעו"ד יעקב וינרוט

ערב כניסתו למשרד המשפטים, מותח נאמן ביקורת על התנהלות הפרקליטות בפרשת שוקי ויטה ; הדברים נאמרו למגזין "הפרקליטים" לפני הפנייה לנאמן לשמש כשר המשפטים, אך דווקא בשל כך הם משקפים נכונה את עמדתו

"כמי שעבר על גופו את שביל הייסורים של המשטרה והפרקליטות, בניסיון להדיח אותי ממשרת שר המשפטים, אני רואה בחומרה רבה את המשך ההתנכלות לעורכי דין המייצגים את לקוחותיהם לפי מיטב הכרתם ומצפונם, והעומדים על משמר האמת כשליחי בית המשפט". כך אומר שר המשפטים המיועד, עו"ד פרופ' יעקב נאמן, ביחס לכוונת הפרקליטות להעמיד לדין את עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, בפרשת שוקי ויטה.

מאחר שרק לפני כשנתיים אמר נאמן ל"גלובס" ש"תפרו לי תיק, לא רצו שר משפטים שיעשה קצת שינויים", מהדברים עשוי להשתמע שנאמן סבור שגם לווינרוט נתפר תיק. הדברים נאמרו למגזין "הפרקליטים" לפני הפנייה לנאמן לשמש כשר המשפטים, אולם דווקא בשל כך הם משקפים את עמדתו האמיתית. הדברים בוודאי מהדהדים במסדרונות הפרקליטות, עליה כידוע ממונה השר.

נאמן הגיב לראיון עם וינרוט המתפרסם בביטאון ועד מחוז ת"א והמרכז של לשכת עוה"ד. כזכור, הפרקליטות החליטה להעמיד לדין (בכפוף לשימוע) את וינרוט באשמת מתן שוחד לוויטה ועבירות נוספות, כשוויטה יואשם בקבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים. הטענה היא שבהיותו פקיד השומה ערך ויטה הסכמי שומה חריגים ביותר ללקוחותיו של וינרוט, שבתמורה גבה ממנו שכר טרחה למראית עין עבור ייצוגו המשפטי.

"שיא בפגיעה"

"פרשת שוקי ויטה הינה שיא בפגיעת המשטרה והפרקליטות בשיקול דעתם וביכולתם של עובדי רשות המסים לפעול ולהפעיל שיקול דעת כדי להגביר גביית מסים", טוען השר המיועד נאמן. "הפרשה צוברת תאוצה בלתי מובנת ומהווה התערבות חסרת תקדים של המשטרה והפרקליטות ביחסי עו"ד-לקוח, וביכולתו של עורך הדין להגן על לקוחות תוך ידיעת מלוא העובדות כהווייתן. לא זכור לי שמאז קום המדינה, ועד כמה שידוע לי גם במדינות אחרות, היה תקדים כה חמור".

לדבריו, "על אחת כמה וכמה חמורה ההתנפלות על וינרוט והניסיון לחפות על מחדל של חקירה הנמשכת מזה שנים, חקירה שלא הביאה לכתב אישום עד עצם היום הזה".

כבעבר, שב וביקר נאמן את המשטרה על "החקירה המדומה" כלשונו של פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים, שלדבריו הבריחה משקיעים מישראל. "אני מקווה שנלמד לקח מהר ככל האפשר, כדי שביזיונות כאלה לא יחזרו על עצמם".

במשרד המשפטים סירבו להגיב לדברים. את תגובתו של נאמן לא ניתן היה להשיג.