ניר למפרט מבקש אורכה של 3 חודשים לתשלום הריבית הקרוב על האג"ח של דפי זהב

לאחרונה קפצה ריבית האג"ח ל-34% בעקבות הורדת הדירוג ע"י מעלות ; הערכות: המוסדיים יבואו לקראת לחברה ויפחיתו את הריבית במסגרת הסדר חובות כולל *היקף האג"ח הכולל: 350 מיליון שקל

"חברת BCM המחזיקה במניות דפי זהב אינה נמצאת תחת כינוס נכסים", כך אמר ניר למפרט, מנכל דפי זהב, בישיבת מחזיקי האג"ח של החברה שהתקיימה היום בתל אביב. BCM הינה קרן השקעות פרטית הנמצאת בשליטת חברת בבקוק אנד בראון, שהודיעה לאחרונה על פשיטת רגל.

למפרט אמר עוד כי BCM, פועלת, מסיבותיה שלה, להיפרד ממניותיה בישראל והיא כבר בוחנת התקשרות עם מספר משקיעים. כמו כן ביקש למפרט מהמוסדיים אורכה לביצוע תשלום הריבית הקרוב, שאמור להתבצע ב-1 באפריל.

לאחרונה הודיעה דפי זהב למחזיקי האג"ח כי קיים חשש שלא תעמוד באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהנפקת האג"ח, הנוגעות לשמירה על יחס הון עצמי למאזן של 20%. יחס זה צפוי לרדת עקב מחיקות מוניטין שהחברה צפויה לבצע בדו"חות הרבעון הרביעי שיתפרסמו בקרוב.

לאחר הודעה זו, הורידה מעלות את דירוג האג"ח של דפי זהב ב-4 דרגות ל-BB מינוס, מה שגרר הפעלה של אחת מאמות המידה שנקבעו בשטר הנאמנות, שהקפיצה את ריבית האג"ח ל-34%. אמנם בקופת החברה נמצאים כ-35 מיליון שקל מזומנים, אך כיוון שמדובר ברמת ריבית שאינה ריאלית, וב-1 באפריל אמור להתבצע תשלום של 10 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, ביקש למפרט מהמוסדיים, כי יתנו אורכה של 3 חודשים לביצוע התשלום. כיוון שהורדת הדירוג מהווה גם עילה לדרוש פרעון מיידי, ביקש למפרט אורכה גם לדרישה זו.

כפי שנודע ל"גלובס", בכוונת הגופים המוסדיים המחזיקים באג"ח החברה, ללכת לקראתה ולהפחית את רמת הריבית במסגרת הסדר חובות כולל עם החברה.

יצוין, כי התשלום המשמעותי שעוד מחכה לדפי זהב יגיע בשנת 2010, אז היא תצטרך לפרוע חלק ניכר מהקרן. היקף האג"ח של החברה מסתכם בכ-350 מיליון שקל.

בנוסף, בישיבת מחזיקי האג"ח מונתה נציגות בה חברים פסגות, כלל ומנורה. הנציגות הוסמכה לשכור מומחים, לנהל מו"מ עם החברה, לגבש הסדר עימה ולהביאו לאישור המחזיקים.

עוד הוסכם כי הנאמן והנציגות יפנו לדפי זהב בדרישה לשאת בהוצאות המומחים שיישכרו וכן להפקיד אצל הנאמן מקדמה בסך 300 אלף שקל עבור ההוצאות. הוחלט עוד, כי במידה שהחברה תסרב, יורה לה הנאמן להפריש סכום זה מתשלום הריבית הקרוב. *