הוגו צ'אבס ממשיך להלאים: ממשלת ונצואלה הודיעה על הלאמה של הזרוע המקומית של בנקו סנטנדר

הלאמת הבנק באה בהמשך להלאמה של חוות חקלאיות, שדות נפט וחברות תקשורת שמבצע הממשל ; צ'אבס: "ההלאמה באה בכדי לחזק את המערכת הבנקאית בוונצואלה ; אחד הבנקים הגדולים במדינות אופ"ק

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי ממשלת ונצואלה בהנהגת הוגו צ'אבס הודיעה כי תבצע הלאמה של היחידה המקומית של הבנק הספרדי בנקו סנטנדר - בנק ונצואלה. בנק ונצואלה הוא אחד הבנקים הגדולים ביותר במדינות אופ"ק - קרטל יצרניות הנפט העולמי.

ההודעה למעשה משלימה את הלאמתם של נכסים של חברות זרות אחרות בוונצואלה. הנשיא צ'אבס ששולט במדינה ב-10 השנים האחרונות נוקט בפעולות אלה בכדי ליצור משק סוציאליסטי. צ'אבס אמר במשדר טלוויזיה כי ביצע את ההלאמה על מנת לחזק את המערכת הבנקאית בוונצואלה.

בשנת 2007 הלאים צ'אבס שדות נפט בהיקף של 30 מיליארד דולר שהיו בבעלות של החברות האמריקנית אקסון מובייל וקונקו פיליפס חברות מצרפת ונורווגיה קיבלו פיצוי של מיליארד דולר ממשלת וונצואלה בתמורה לצמצום האחזקות שלהם בשדות הנפט.

צ'אבס הודיע כבר ב-2007 על הלאמתו הצפויה של הבנק בכדי לסייע לממשל בוונצואלה לשלוט בנכסים של המדינה. ההלאמה נדחתה בשל נפילת מחירי הנפט.

ב-2007 ממשלו של צ'אבס הלאים את חברת התקשורת הגדולה בוונצואלה CANTV כשהוא רכש את חלקה של חברת וריזון שעמד על 28.5% מהחברה ב-572 מיליון דולר. כשאנליסטים טענו כי החברה קיבלה תשלום הוגן עבור חלקה בחברת התקשורת.