למרות הכחשת המנכ"ל: בבנק אוף אמריקה היו מעורבים בעריכת הדו"חות של מריל לינץ' וידעו על ההפסדים הכבדים

לאחר שרכשו את מריל בינואר טענו בבנק אוף אמריקה שהופתעו מההפסדים העצומים של מריל 15 מיליארד דולר ; מנהל החשבונות הראשי של הבנק לקח חלק פעיל בשערוך הנכסים הבעייתיים של מריל ; הרשויות בארה"ב חוקרות כעת את הבונוסים החריגים ששולמו במריל טרם המיזוג

גורמים בבנק אוף אמריקה היו מעורבים בעריכת הדו"חות החשבונאיים של בנק ההשקעות מריל לינץ' ברבעון הרביעי של 2008, עוד לפני שהבנק השלים את הרכישה של מריל. כך דיווח אתמול (ה') ה"פייננשל טיימס".

הדבר מערער מאוד את גרסתו של מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס, שטען בשימוע בסנאט כי בבנק אוף אמריקה לא ידעו מה מצבו האמיתי של מריל ושהם הופתעו מהיקף ההפסדים והמחיקות של בנק ההשקעות ברבעון האחרון של 2008. לפי מקורות יודעי דבר מנהל החשבונות הראשי של בנק אוף אמריקה, ניל קוטי, השפיע רבות על האופן שבו חושבו והוערכו הנכסים המורכבים של מריל.

כזכור, בנק אוף אמריקה קנה את מריל לינץ' בינואר, ונאלץ לפנות לסיוע מהממשל, לאחר שהתברר שהפסדי מריל היו גבוהים מהצפוי. בפברואר דיווח מריל על הפסד של 15.84 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, סכום הגדול ב-533 מיליון דולר מהסכום שצפו בהנהלת בנק אוף אמריקה.

לדברים משמעות חמורה יותר לאור החקירה שמתנהלת כעת על-ידי התביעה הכללית של ניו יורק בנושא הבונוסים המוקדמים שחילק מריל לינץ' בטרם מוזג לתוך בנק אוף אמריקה.