מסר מעודד: תוכנית הממשל להזרמת אשראי לצרכנים הפרטיים זכתה לביקושים של 4.7 מיליארד דולר

בממשל ובפד מעריכים שאם הסכום יגיע לטריליון דולר, תורגש התאוששות ממשית בכלכלה ; במסגרת התוכנית ה'פד' מציע מימון מועדף לרוכשים אג"ח המגובות בהלוואות לצריכה פרטית

התעניינות ערה ב-TALF, תוכנית הממשל למתן הלוואות לעסקים קטנים ולצרכנים פרטיים. הפדרל ריזרב, האחראי על ביצוע התוכנית קיבל ביקושים בהיקף של 4.7 מיליארד דולר להלוואות בתנאי התוכנית.

ה'פד' מציע לקנות ניירות ערך המגובים בהלוואות בהלוואות לקניית רכב ובכרטיסי אשראי, או לממן רכישה של מכשירים פיננסיים כאלה בריבית נמוכה. בממשל אובמה מאמינים שהזרמת האשראי הזו עשויה לגרום להפשרה התחלתית של שוקי האשראי הקפואים. ההנחה היא שאם הביקושים יגיעו לטריליון דולר, ההיקף של האשראי שיגיע לצרכנים יוביל להתאוששות בביקושים ובצמיחה של כלכלת ארה"ב הנמצאת במיתון.

עיכובים בביצוע התוכנית הביאו את הפד להודיע אתמול (ה') על כוונתו לקנות אג"ח אוצר בהיקף עצום של 300 מיליארד דולר. אבל לאחר הסבב הראשון, הפד צפוי להכריז בהקדם על סבב נוסף של מימון לרכישת ניירות ערך בגיבוי הלוואות לסטודנטים ולעסקים קטנים. הלוואות אלה, בסיכון גבוה במעט, עשויים למשוך קרנות גידור ומשקיעים אחרים להשתתף בתוכנית.

התוכנית הצליחה להוריד את מחיר האג"ח בגיבוי מימון לקניית רכב ב-350 נקודות בסיס מעל הליבור, לעומת 425 נקודות בסיס באמצע פברואר. הפד מציע למשקיעים לקנות את הנכסים בריבית של 2.3% לאג"ח בריבית קבועה, ו-1.52% על אג"ח בריבית משתנה.