ציון נפט וגז מעבירה את מתקני הקידוח שלה לישראל - בכוונה להתחיל לקדוח בתחילת אפריל

לחברה הנסחרת בבורסת ניירות-הערך האמריקנית רשיונות קידוח בשטחים המשתרעים מנתניה עד חיפה ; החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה באפריל פקעו ב-51.06 דולר לחבית - עלייה שבועית של 10.4%

ציון נפט וגז מעבירה את מתקני הקידוח שלה לישראל בכוונה להתחיל לקדוח בתחילת אפריל, כך עולה מדיווח של החברה לבורסת ניירות-הערך האמריקנית (AMEX) בה מניותיה נסחרות בוול סטריט. החברה דיווחה לחברה המתפעלת את הקידוח, אלדין המזרח היתכון, להעביר את מתקן הקידוח שלה, בן 2,000 כוחות סוס, בו בכוונתה לעשות שימוש במתחם "מענית-רחובות 2".

לחברה הנסחרת לפי שווי-שוק של 123.3 מיליון דולר, רשיונות קידוח בשטחים המשתרעים מנתניה עד חיפה - "יוסף" ו"אשר-מנשה", המכסים שטח של 655.6 קמ"ר. ציון נפט וגז פנתה לקבלת אישור בשטח נוסף, ששמו הזמני "יששכר-זבולון", אשר צפוי להכפיל ויותר את השטח.

בהודעה של החברה היא מציינת כי היא מעריכה שצוות העובדים הטורקי יקבל אשרות כניסה, וכי הציוד כבר הועמס באנקרה על גבי מיכליות מטען, כך שפרק הזמן המתוכנן כולל גם הזמן הדרוש לשחרור הטובין מהמכס. לדברי המנכ"ל, ריצ'ארד רינברג, הם ממתינים לקדוח במאגר השני, "יוסף", לשכבה הטריאסית, כלומר לעומק של 4.69 ק"מ לעומק, ואח"כ לשכבה העמוקה יותר, הפרמית.

בינואר השלימה החברה גיוס של 6.6 מיליון דולר במניות ובכתבי אופציה. מאז ועד היום (תוך חודשיים) זינקה המניה בשיעור של 58.7%.

המסחר בנפט: החוזים לאפריל פקעו בירידה, החוזים למאי עלו קלות

בתוך כך, נסחרו היום החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש אפריל במסחר תנודתי ולבסוף ירדו ב-1.1% (55 סנט), כך שננעלו ופקעו ב-51.06 דולר לחבית. בסיכום שבועי, טיפסו החוזים ב-10.4%.

המשקיעים מכרו את החוזה לאפריל כדי להימנע ממסירה פיזית של חביות נפט ועברו לחוזים למסירה במאי - אשר דחפו את שערם מעלה. אלו, אשר כהרגלם עברו לקדמת הבמה ובשל כך ריכזו מחזורי מסחר גבוהים יותר, ננעלו מעט גבוה יותר ב-52.07 דולר לחבית.

"עם מידע מהותי מועט, המסחר נשלט על-ידי ניתוח טכני ואיזון פוזיציות לקראת סוף השבוע", כתבה בסקירה האנליסטית ברנדה סאליבן מ-Sucden מחקר פיננסי.

לא ניתן להתעלם מכך שמחירו של הנפט הגולמי זינק אתמול (ה') בלמעלהמ-7% לרמתו הגבוהה ביותר מזה כמעט 4 חודשים, על רקע ההערכות אופטימיות בקרב השחקנים בשוק כי יתכן ותוכנית רכישת האג"ח הממשלתיות רחבת ההיקף של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני, תצית התאוששות כלכלית - ובהתאמה, ביקוש לדלק ולמוצריו. כעת, מצפה סאליבן, כי החוזים העתידיים יסחרו בטווח של 40-60 דולר לחבית.

ציון נפט וגזציון נפט וגז